دیجیتال مارکتینگ یکی از بهترین راه ها برای تبلیغ برند شما و جذب مشتریان جدید است. علاوه بر این، راه حل های بازاریابی دیجیتال برای عمومی کردن و تضمین موفقیت رویدادهای مجازی بسیار مهم هستند.
پس از دوران کووید-19، رویدادهای مجازی و آنلاین شیوع بیشتری دارند. آنها به شرکتها امکان دسترسی به مخاطبان بزرگ و متنوعی را میدهند که در مکانها و زمانهای مختلف حضور دارند. یک رویداد مجازی باید با دقتی مشابه یک رویداد واقعی برنامه ریزی، تبلیغ و میزبانی شود. با این حال، برای رویدادهای مجازی، تاکتیکهای خاص تبلیغات رویداد تضمین میکند که برنامه آنلاین شما در شلوغی دیجیتال نادیده گرفته نمیشود. اما دانستن اینکه از کجا باید با مجموعه وسیعی از استراتژی های بازاریابی دیجیتال موجود شروع کرد، می تواند چالش برانگیز باشد.
در این وبلاگ مجموعه ای از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ را در اختیار شما قرار داده ایم که موفقیت رویداد مجازی شما را تضمین می کند.
راه حل های بازاریابی دیجیتال موثر برای رویدادهای مجازی
1. از بازاریابی رسانه های اجتماعی تا حد امکان استفاده کنید
رسانه های اجتماعی ابزاری موثر برای افزایش آگاهی از رویداد شما و ایجاد ارتباط با شرکت کنندگان بالقوه است. از رسانه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مهمانان احتمالی، توزیع محتوای جذاب و به روز رسانی مکرر رویداد خود استفاده کنید. از هشتگ های مناسب استفاده کنید و محتوای خود را هدف قرار دهید تا مطمئن شوید که افراد مناسب آنها را می بینند. علاوه بر این، می توانید با استفاده از تبلیغات رسانه های اجتماعی، دسترسی خود را افزایش دهید و رویداد خود را برای مخاطبان بیشتری تبلیغ کنید. این یکی از استراتژی های عالی بازاریابی آنلاین است که واقعاً برای شما مفید خواهد بود.
یک تقویم رویداد بسازید که تمام قالبها و انواع پستهای مختلف را که قبل، حین و بعد از رویداد خود منتشر میکنید، جزئیات میدهد. انواع مختلف پستها میتواند شامل تبلیغ رویداد شما، بهروزرسانیهای سخنران، بنرهای حمایت مالی و مشارکت، آمارهای مهم در مورد بخش شما، دستور کار، ویدیوهای برجسته، بهروزرسانیهای زمانبندی، پیشنهادات تبلیغاتی یا مسابقات هدایایی باشد.
یک برنامه بازاریابی هماهنگ و 360 درجه ایجاد کنید که همه کانال های رسانه های اجتماعی مربوطه را در بر می گیرد. مطمئن شوید که یک استراتژی برای توسعه، انتشار، بازاریابی و ارزیابی فعالیت های ارگانیک دارید. اینها را قبل از روز بزرگ شروع کنید و در فواصل منظم در تقویم خود ظاهر شوید.
2. از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید
یکی دیگر از تکنیک های عالی برای تبلیغ رویداد آنلاین و اطلاع رسانی به مهمانان، بازاریابی ایمیلی است. برای ترغیب مردم به حضور، بهروزرسانیهای مکرر درباره رویداد ارسال کنید، محتوای مرتبط را به اشتراک بگذارید و از فراخوانهای متقاعدکننده برای اقدام استفاده کنید.
هنگام تبلیغ رویداد آنلاین خود، از جمله دعوت شدگان، ثبت نام کنندگان تایید شده، ارائه دهندگان و دیگران، باید به طور مداوم با مخاطبان مختلف در تماس باشید.
علاوه بر اطمینان از اینکه ثبت نام کنندگان اولیه شما فراموش می کنند شرکت کنند، باید حداقل هر گونه تغییر قابل توجه در برنامه نویسی را در ایمیل های رویداد خود و همچنین اغلب سؤالات مخاطبان خود، مانند نحوه دسترسی به نرم افزار رویداد، بررسی کنید. ، نحوه شرکت در هر شبکه انحصاری یا فعال سازی حمایت مالی و نحوه مشاهده سیستم مورد نیاز نرم افزار خود.
شما حرف های زیادی برای گفتن دارید و مخاطبان شما احتمالاً در برابر ارتباطات بیهوده صبور نیستند. بنابراین باید تعادل مناسبی بین آموزش و ارسال هرزنامه به مخاطبان خود ایجاد کنید. پس از این رویداد، میتوانید با استفاده از ایمیل مارکتینگ شرکتکنندگان را پیگیری کنید تا از حضورشان قدردانی کنید.
3. از بازاریابی محتوا استفاده کنید
برای ارتقای نام تجاری خود و افزایش تبدیل، بازاریابی محتوا بر ایجاد و انتشار مطالب مفید متکی است. مطالب وبلاگ، اینفوگرافیک ها، ویدئوها و انواع دیگر محتوا را ایجاد کنید که برای تبلیغ رویداد مجازی شما برای مخاطبان هدف شما جذاب باشد. از فراخوانهای اقدام قانعکننده برای اضافه کردن پیوندهایی به وبسایت رویداد یا ثبت نام خود استفاده کنید. همچنین می توانید از بازاریابی ایمیلی برای تسهیل محتوای خود و ترغیب بازدیدکنندگان برای بازدید از وب سایت رویداد خود استفاده کنید.
برای مخاطب، محتوا جزء ضروری یک رویداد است. وگرنه چرا حاضر میشن؟ طبق یک نظرسنجی، 80 درصد از شرکت کنندگانی که در رویدادهای مجازی شرکت کردند به دلایل آموزشی این کار را انجام دادند.
این بدان معناست که مدیران پروژه و بازاریابان نمی توانند فقط محتوای عمومی ارائه دهند و به بهترین ها امیدوار باشند. اصلا مهم نخواهد بود شما باید از اهداف و مخاطبان هدف خود برای درک بهتر شرکت کنندگان و ایجاد پروفایل های شخصی خریدار استفاده کنید. سپس، میتوان محتوا را طوری ساخت که برای این شخصیتها جذاب باشد.
با این حال، تولید محتوا برای رویدادها فرآیند ساده ای نیست. بخش های محتوا، بازاریابی و طراحی باید به خوبی با هم کار کنند زیرا انواع مختلفی از محتوا مورد نیاز است. بازاریابی محتوا با اشتراک گذاری محتوای مناسب در پلتفرم های مناسب بسیار موثرتر می شود.
رسانه های اجتماعی محبوب ترین کانال برای رویدادهای مجازی هستند. هشتاد و یک درصد از برنامه ریزان رویداد از فیس بوک، توییتر، لینکدین و سایر سایت های رسانه های اجتماعی برای افزایش ثبت نام استفاده کنید.
با کمک این روش، بازاریابان می توانند اخبار رویداد خود را به مخاطبان بزرگتر و مهمتر از آن به مخاطبان مناسب منتقل کنند.
4. اجرای تبلیغات پولی
یک روش عالی برای افزایش مخاطب و برانگیختن علاقه به رویداد مجازی، تبلیغات پولی است. برای عمومی کردن رویداد خود و تشویق مردم به بازدید از صفحه ثبت نام شما، می توانید از تبلیغات گوگل یا تبلیغات رسانه های اجتماعی استفاده کنید. برای جذب بازدیدکنندگان، حتماً کلمات کلیدی مرتبط را وارد کنید و طرح های تبلیغاتی چشم نوازی ایجاد کنید.
5. یک صفحه رویداد جذاب بسازید
حداکثر، شما حدود 15 ثانیه فرصت دارید تا علاقه بازدیدکنندگان خود را جلب کنید. اگر این کار را نکنید، خطر از دست دادن یک شرکت کننده بالقوه را دارید. به همین دلیل طراحی وب سایت بسیار مهم است. یک صفحه حرفه ای طراحی شده می تواند به مشتریان شما تصویر مطلوبی از شرکت شما بدهد. در مقابل، اگر یک صفحه فرود شلوغ با طراحی قدیمی دارید، به همین دلیل نرخ ثبت نام شما کاهش می یابد.
طراحی وب سایت میتواند بر روی دکمه بازگشت پس از مشاهده صفحه شما کلیک کند یا اینکه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رویداد شما بماند. با توجه به راه اندازی وب سایت، وب سایت ها و صفحات فرود با تم تیره یکی از محبوب ترین گرایش های طراحی فعلی هستند. و برخی از بهترین رویدادهای آنلاین در حال حاضر از این روند طراحی استفاده می کنند.
صفحه رویداد شما یکی از مهم ترین اجزای هر طرح بازاریابی دیجیتال خواهد بود. هر گونه جزئیات مربوط به رویدادهای خود، مانند زمان، تاریخ، ارائه دهندگان، موضوعات، و هر عنصر منحصر به فرد را درج کنید. برای اینکه صفحه خود را از نظر زیبایی شناسی جذاب تر کنید، از جمله تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا. از فراخوانهای اقدام قانعکننده استفاده کنید تا مردم را وادار به ثبتنام در رویداد شما کنید.
6. ایمیل های بازاریابی را ارسال کنید
تبلیغ رویداد و تشویق ثبت نام از طریق ایمیل ایده فوق العاده ای است. از بازاریابی ایمیلی برای تبلیغ رویداد خود برای کسانی که ممکن است از آن آگاه نباشند و برای مخاطبان بیشتری استفاده کنید. پیوندی به صفحه رویداد خود در متن ایمیل وارد کنید و مطمئن شوید که خط موضوع جذاب است.
به عنوان یکی از تکنیک های برتر بازاریابی دیجیتال، بازاریابی ایمیلی در طول زمان ثابت کرده است که موثر است. نیاز به دانش و توانایی اجرای درست آن دارد. استخدام یک کارشناس بازاریابی دیجیتال که راه حل های بازاریابی دیجیتال کارآمدی را ارائه می دهد و می تواند بازاریابی ایمیلی را از طرف شما به طور موثر انجام دهد.
7. یک پادکست یا وبلاگ ویدیویی ایجاد کنید
اگر یکی از آنها را دارید، میتوانید رویداد آنلاین خود را در مکانهایی مانند YouTube و پادکستها تبلیغ کنید. تمام جزئیات مربوطه، مانند تاریخ، زمان و پیوند ثبت نام را در یک قسمت ویدیو یا پادکست که مخصوص رویداد شما ایجاد شده است، وارد کنید. می توانید از این محتوا به عنوان نگاهی گذرا به آنچه شرکت کنندگان ممکن است از رویداد شما پیش بینی کنند استفاده کنید.
8. ارسال کارت پستال تبلیغاتی
ارسال کارت پستال های تبلیغاتی یک استراتژی اضافی برای تبلیغ رویداد آنلاین شما است. کارت پستال های شما را می توان طراحی کرد یا از چاپخانه خریداری کرد. یک تماس برای اقدام اضافه کنید که توضیح میدهد چگونه افراد میتوانند همراه با تمام جزئیات مربوط به رویداد شما در کارت پستال ثبت نام کنند. کوپن تخفیف نیز برای کسانی که زودتر ثبت نام کرده اند نیز ارائه می شود.
9. با سایر شرکت ها شریک شوید
کار با شرکت هایی را در نظر بگیرید که بازاری مشابه شما را هدف قرار می دهند تا به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید. در وب سایت ها و پلتفرم های رسانه های اجتماعی مربوطه خود، می توانید رویدادهای یکدیگر را تبلیغ کنید. علاوه بر این، میتوانید روی مطالبی مانند پادکست، وبلاگ و مطالب وبلاگ با هم کار کنید. این یک فرصت فوق العاده برای ملاقات با افراد جدید و ایجاد ارتباط با شرکت های موجود در بخش شما است.
10. یک مسابقه یا هدیه برگزار کنید
کالاهای رایگان بسیار محبوب هستند. یک مسابقه یا هدیه یک روش فوق العاده برای انتشار اخبار در مورد رویداد شما است. اطمینان حاصل کنید که جایزه برای مخاطب هدف شما مناسب است و محدودیت های ورود ساده هستند. این برای اطمینان از موفقیت مسابقه شما ضروری است. می توانید از بازاریابی ایمیلی، رسانه های اجتماعی و وب سایت خود برای تبلیغ محتوای خود استفاده کنید.
11. از هشتگ ها استفاده کنید
استفاده از هشتگها روشی فوقالعاده برای گسترش مخاطبان رویداد شما و ملاقات با افراد جدید است. اطمینان حاصل کنید که هشتگ هایی که برای رویداد خود ایجاد می کنید قابل اجرا و به خاطر آوردن آنها ساده است. برای کشف هشتگ های پرطرفدار در بخش خود، از برنامه ای مانند Hashtagify استفاده کنید.
12. یک صفحه فرود طراحی کنید
صفحه فرود روشی فوق العاده برای جمع آوری تمام جزئیات مربوط به رویداد شما در یک مکان است. اطلاعات مهمی مانند تاریخ، زمان، مکان و دستورالعمل ثبت نام را درج کنید. علاوه بر این، می توانید فروش یا تخفیف های ویژه با زمان محدود را در صفحه فرود خود تبلیغ کنید.
13. به طور مداوم رویداد خود را تبلیغ کنید
ثبات، کلید بازاریابی رویداد موثر است. برای اطمینان از اینکه مردم رویداد شما را فراموش نمی کنند، باید آن را مرتب تبلیغ کنید. برای جدید نگه داشتن چیزها، پلتفرم های بازاریابی مختلف را آزمایش کنید و مطالب خود را تغییر دهید.
14. از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید
محتوای تولید شده توسط کاربر یک ابزار بازاریابی موثر است زیرا واقعی و قابل اعتماد است. شرکتکنندگان را تشویق کنید تا هنگام ارسال پست در مورد رویداد شما از یک هشتگ خاص استفاده کنند و سپس بهترین پستها را در کانالهای رسانههای اجتماعی خود منتشر کنید. این رویداد شما را جذاب تر می کند و به ایجاد هیجان در اطراف آن کمک می کند.
نتیجه
راه حل های بازاریابی دیجیتال برای ترویج رویدادهای مجازی بسیار مهم هستند. شما ممکن است با به کارگیری تاکتیک های مناسب به مخاطبان زیادی دست پیدا کنید و موفقیت رویداد خود را تضمین کنید. برای جالب نگه داشتن مطالب، کانال های مختلف را امتحان کنید و محتوای خود را تغییر دهید. به یاد داشته باشید که از مطالب تولید شده توسط کاربر برای افزایش تعامل نیز استفاده کنید. رویدادهای مجازی را می توان با استفاده از انواع استراتژی های بازاریابی دیجیتال تبلیغ کرد. راز این است که روش های صحیح را ترکیب کنید تا برای مخاطبان و رویداد شما مؤثر باشد. چندین چیز را امتحان کنید تا مشخص کنید چه چیزی برای شما بهتر است. برای سنجش موفقیت خود، همیشه اهداف خود را در ذهن داشته باشید.