نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منعکس کننده نظرات Moz نباشد.
با تغییرات اخیر در الگوریتم گوگل، لیلی ری در قسمت این هفته به ما می پیوندد تا سه مورد از مهم ترین انواع به روز رسانی موتورهای جستجو را که می تواند بر استراتژی های سئوی شما تأثیر بگذارد، به شما معرفی کند.

روی تصویر وایت برد بالا کلیک کنید تا یک نسخه با وضوح بالا در یک تب جدید باز شود!
رونویسی ویدیو
هی همه. من لیلی ری هستم و امروز قرار است در مورد چند نوع مختلف به روز رسانی گوگل صحبت کنم.
به روز رسانی محتوای مفید
بنابراین ما میخواهیم با بهروزرسانی محتوای مفید شروع کنیم، که در آگوست 2022 اعلام و عرضه شد. بهروزرسانی محتوای مفید مفهوم جدیدی را در فضای SEO معرفی کرد، که یک طبقهبندی کننده در سراسر سایت است که محتوای غیر مفید را شناسایی میکند. این محتوایی است که گوگل تصمیم گرفته یا تعیین کرده است که در درجه اول برای موتورهای جستجو نوشته شده است و دقیقاً برای کاربران مفید نیست.
این طبقهبندیکننده جدید در سراسر سایت که آنها با بهروزرسانی محتوای مفید استفاده میکنند، برای سایتهایی که Google معتقد است این نوع کارها را در مقیاس انجام میدهند، اعمال خواهد شد. بنابراین اگر اکثر محتوای موجود در وب سایت غیر مفید در نظر گرفته شود، در درجه اول برای موتورهای جستجو نوشته شده است و نه برای کاربران، طبقه بندی کننده به روز رسانی محتوای مفید را می توان برای آن سایت ها اعمال کرد که می تواند بر رتبه بندی کل سایت تأثیر بگذارد. . پس فقط یک یا دو صفحه نیست. این به طور بالقوه کل سایت است، حتی اگر وب سایت دارای محتوایی باشد که واقعاً مفید باشد.
بنابراین این در اواسط سال 2022 معرفی شد و گوگل توضیح داده است که از یادگیری ماشینی با طبقهبندی مفید بهروزرسانی محتوا استفاده میکند، به این معنی که طبقهبندی کننده در حال یادگیری و رشد و تکامل در طول زمان است. همانطور که شروع به درک الگوهای مختلف و سیگنال های مختلف در مورد سایت هایی می کند که محتوای غیر مفیدی ارائه می دهند، می تواند به مرور زمان بر آن سایت ها تأثیر بگذارد.
بنابراین در حالی که آنها به ما گفتند که بهروزرسانی در ماه اوت منتشر شد و حدود دو هفته به طول انجامید، و نتیجهگیری شد، ما همچنین میدانیم که Google احتمالاً همیشه یا در بهروزرسانیهای آینده از طبقهبندی کننده بهروزرسانی مفید محتوا استفاده خواهد کرد. آنها به ما گفتند که اگر تغییر بزرگ و قابل توجهی در نحوه استفاده آنها از این بهروزرسانی باشد، به ما اطلاع میدهند، اما در غیر این صورت، باید فرض کنیم که این تغییر در پسزمینه وجود دارد. بنابراین این یک پیشرفت جدید برای سال 2022 بود.
به روز رسانی نظرات محصول
بررسی های محصول به روز می شود، انواع مختلفی از آنها وجود داشته است. آنها در سال 2021 شروع به کار کردند، و این نیز نوع جدیدی از بهروزرسانی از طرف Google بود که در آن Google به ما میگوید اگر وبسایتی هستید که محتوای بررسی محصول را ارائه میدهد، باید معیارهای خاصی را برای کیفیت محتوا که به دنبال آن هستند، رعایت کنید. برای. پیشینه این موضوع و دلیلی که معتقدم گوگل این بهروزرسانیهای بررسی محصول را ارائه کرده است این است که وبسایتهای بسیاری وجود دارند که محصولات را بررسی میکنند، لینکهای وابسته دارند، از طریق سئو، از طریق داشتن این وبسایتهای وابسته، کسب درآمد میکنند. آنها ارزش زیادی اضافه نمی کنند. آنها اطلاعات زیادی درباره محصولی که با آنچه گوگل قبلا دیده است متفاوت است به شما نمی گویند. گوگل بازخوردهای زیادی از کاربران دریافت کرده است مبنی بر اینکه وقتی یک بررسی محصول را می خوانند که فقط همان چیزی است که سازنده در مورد محصولات گفته است یا سایت های دیگر قبلاً در مورد محصولات گفته اند، مفید نیست.
بنابراین بهروزرسانیهای مختلف بررسی محصول وجود دارد، زیرا معتقدم که آنها این مجموعه الگوریتمها را اصلاح میکنند تا اساساً بهترین بررسیهای محصول را در اینترنت بالا ببرند. گوگل به ما گفته است که آنها باید توسط کارشناسان یا علاقه مندانی که محصولات را به خوبی می شناسند نوشته شوند. بنابراین افرادی که وسواس زیادی به دستگاههای فناوری دارند، مانند ساعتهای هوشمند یا تلویزیون یا هر چیز دیگری، باید ثابت کنند که زمان زیادی را صرف تجزیه و تحلیل این محصولات کردهاند، وسواس زیادی نسبت به آن دارند، شاید آنها را مطالعه کردهاند، شاید تصاویری از خودشان که از آن استفاده میکنند، هر چیزی که به کاربر و موتورهای جستجو شواهدی بدهد که واقعاً زمان زیادی را با محصول سپری کردهاند.
این یک مفهوم بسیار مهم دیگر از این به روز رسانی ها است. گوگل به طور خاص گفته است، اگر شما در حال ارائه بررسی محصول هستید، ما به شواهد نیاز داریم. ما به عکس هایی از شما در حال استفاده از محصول نیاز داریم. ما به ویدیوهایی از شما نیاز داریم که از آن استفاده می کنید. ما به هر چیزی نیاز داریم که به ما نشان دهد شما فقط آنچه را که دیگران قبلاً به صورت آنلاین گفته اند تکرار نمی کنید. ما به مدرکی نیاز داریم که نشان دهد شما واقعاً وقت خود را صرف انجام آن کرده اید.
بنابراین بسیاری از سایت ها شروع به تطبیق استراتژی بررسی محصول خود برای برآورده کردن انتظارات گوگل در مورد آنچه که یک بررسی محصول خوب است، می کنند. در نتیجه، تقریباً هر بهروزرسانی بررسی محصولی که منتشر میشود، نوسانات زیادی را در نتایج جستجو مشاهده خواهید کرد، زیرا برخی از سایتهای بررسی محصول از این بهروزرسانیها برنده میشوند و برخی از آنها ضرر میکنند. سپس سایتهای دیگری هستند که تحت تأثیر این تغییرات رتبهبندی قرار میگیرند، مانند وبسایتهای تجارت الکترونیک، که ممکن است در رتبهبندیها سود یا زیان ببینند، زیرا ممکن است سایت بررسی محصولی که قبلا رتبهبندی گوگل انجام شده، تحت تأثیر بهروزرسانی قرار گرفته باشد، بنابراین، سایت تجارت کمی بیشتر برنده می شود. این یک تغییر بزرگ برای بسیاری از سایت های این دسته بوده است. ما شاهد نوسانات زیادی در رتبه بندی سایت های بررسی محصول بوده ایم.
به روز رسانی های اصلی
سومین نوع بهروزرسانی که احتمالاً همه ما با آن آشنا هستیم و برای مدت طولانی وجود داشته است، بهروزرسانیهای اصلی Google هستند. اینها چیز جدیدی نیستند، اما ماهیت آنها با گذشت زمان تغییر می کند. بنابراین تقریباً هر سه ماه یکبار اتفاق میافتند. این برای هر سال 100٪ درست نیست، اما تقریباً هر چند ماه یک بار است که گوگل یک بهروزرسانی اصلی بزرگ را ارائه میکند. آنها اساساً شروع به نامگذاری آنها به نام ماه کرده اند. بنابراین ممکن است برای مثال بهروزرسانی اصلی 22 سپتامبر را داشته باشید. چیزی که این موارد را دشوار می کند این است که Google هر بار که در مورد تغییر چه چیزی منتشر می شود، جزئیات زیادی به ما نمی دهد.
آنها تقریباً همیشه به همان مقاله ای اشاره می کنند که می گوید صاحبان سایت باید درباره به روز رسانی های اصلی گوگل بدانند. آن مقاله 25 سوال یا بیشتر می دهد که خواننده یا سازنده محتوا باید با توجه به اینکه چه چیزی یک صفحه خوب، یک وب سایت خوب را می سازد، مطالعه کند. آیا وب سایت EAT را نشان می دهد؟ آیا وب سایت محتوای با کیفیت خوبی دارد؟ اینها همه سؤالاتی هستند که اگر تحت تأثیر بهروزرسانیهای اصلی قرار گرفتهاید، باید در نظر بگیرید. حتی اگر تحت تأثیر قرار نگرفتهاید، باید آنها را بخوانید زیرا به شما این امکان را میدهد که در زمان عرضه بهروزرسانی اصلی بعدی، عملکرد خوبی داشته باشید.
مفهوم دیگری که بسیاری از مردم درباره بهروزرسانیهای اصلی نمیدانند این است که آنها اغلب در سطح سایت عمل میکنند، مشابه بهروزرسانی محتوای مفید، به این معنی که اگر Google یک الگوی مقیاس بزرگ از محتوای با کیفیت عالی یا نامناسب تعیین کرده باشد. محتوای با کیفیت، یا شاید فقدان EAT، تخصص، قدرت و اعتماد در زمینههای خاص، بهروزرسانی اصلی میتواند بر رتبهبندی تقریباً تمام محتوای شما در مقیاس تأثیر بگذارد. بنابراین لزوماً به این معنی نیست که یک مقاله فردی وجود دارد که در رتبه بندی ها افت کرده است زیرا آن مقاله بد است. شما در واقع میتوانید تحت تأثیر بهروزرسانی اصلی قرار بگیرید، زیرا Google تصمیم گرفت که سایت شما به طور کلی نباید به همان خوبی که هست رتبهبندی شود. بنابراین مردم همیشه نمیدانند که بهروزرسانیهای اصلی به صورت سراسری کار میکنند.
کیفیت محتوا در به روز رسانی های اصلی بسیار مهم است. بنابراین، اگر سؤالات گوگل در مورد بهروزرسانی اصلی را بخوانید، تقریباً همه آنها به این موضوع مربوط میشوند: این وبسایت چقدر انتظارات کاربران را برآورده میکند؟ چقدر محتوا چیزی منحصر به فرد ارائه می دهد که من نتوانستم از وب سایت های دیگران دریافت کنم؟ املاش خوبه؟ گرامر خوبه؟ آیا قابلیت استفاده خوب است؟ همه اینها به کیفیت برمی گردد.
سئوی فنی نیز بخشی از کیفیت محتوا است. اگر وبسایت شما برای کاربران و موتورهای جستجو آسان است و بدون سرعتهای وحشتناک صفحه یا رابط کاربری بد یا مواردی از این قبیل به راحتی میروند، این همه در ارزیابی کیفیت آنها مؤثر است. پس فقط محتوا نیست. همچنین سئوی فنی است. این همچنین عملکرد، قابلیت استفاده، ناوبری وب سایت است. همه این موارد در کیفیت محتوا نقش دارند.
سپس قصد آخرین نکتهای است که میخواهم به آن اشاره کنم، زیرا یکی از مواردی که در تحلیلهای بهروزرسانی اصلی خود متوجه شدهام این است که Google تمایل دارد در درک مقصود کاربر بهتر شود. این همیشه به این معنی نیست که کسی تایپ کرده است “من می خواهم به این فروشگاه بروم”، زیرا این یک هدف کاملاً واضح است. وقتی کلمه کلیدی مانند “سگ” را تایپ می کنید، اهداف مختلفی وجود دارد که کاربر ممکن است به دنبال آن باشد. آنها ممکن است به دنبال پذیرش یک سگ باشند. آنها ممکن است به دنبال غذا دادن به سگ باشند. آنها ممکن است به دنبال بردن یک سگ به پیاده روی باشند. چیزهای بسیار متفاوتی وجود دارد. گوگل آنقدر داده دارد که هدف هر کلمه کلیدی را بهتر درک می کند.
هنگامی که آنها یک به روز رسانی اصلی را راه اندازی می کنند، اغلب می بینید که انواع نتایجی که رتبه بندی می شوند تغییر می کنند. بنابراین ممکن است ببینید یک وبسایت فرهنگ لغت در طول بهروزرسانی اصلی شروع به رتبهبندی میکند. بنابراین بیایید بگوییم که مثال سگ است. پس از بهروزرسانی اصلی، شاید یک فرهنگ لغت در جایگاه شماره یک قرار گیرد. این به این دلیل است که گوگل مشخص کرده است که اکثر کاربران می خواهند معنی کلمه “سگ” را تعریف کنند. اگر این اتفاق بیفتد، خیلی سخت است که بگوییم سایت شما کاری را درست یا غلط انجام داده است. فقط گوگل در درک نیت بهتر شده است. بنابراین درک این موضوع با بهروزرسانیهای اصلی بسیار مهم است. همیشه به این معنی نیست که سایت شما کار اشتباهی انجام داده است. ممکن است گوگل هوشمندتر شود.
بنابراین با تمام این موارد، این بهروزرسانیها احتمالاً در آینده نیز ادامه خواهند داشت، بنابراین شما باید درک خوبی از نحوه عملکرد آنها داشته باشید و برای شما در رتبهبندی موفق باشید.
رونویسی ویدیو توسط Speechpad.com