5 مهارت برتر که سئوکاران باید توسعه دهند


نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منعکس کننده نظرات Moz نباشد.

وقتی صحبت از سئو، به خصوص سئو فنی می شود، اغلب در مورد اهمیت مهارت های سخت صحبت می کنیم. و در حالی که شکی وجود ندارد که vlookup و regex می‌توانند بهترین دوستان شما باشند، برخی از مهارت‌های نرم ضروری برای یادگیری وجود دارد که به شما کمک می‌کند در نقش خود برتر باشید و در حرفه خود پیشرفت کنید.

اما ابتدا، بیایید به تعریفی که در واقع منظور ما از مهارت های نرم است نگاه کنیم.

مهارت های نرم چیست؟

مهارت‌های نرم، توانایی‌هایی هستند که به فرد اجازه می‌دهند با دیگران به طور مؤثر و هماهنگ ارتباط برقرار کنند و کار کنند.

چه یک سئوکار محتوا یا فنی، داخلی یا آژانس باشید، مهارت های نرم شما به شما کمک می کند تا در هر محیط کاری و فرآیندی پیمایش کنید. دلیلش این است که در هر نقشی، حتی در نقش های فنی، ما همچنان با انسان های دیگر کار می کنیم. ناگفته نماند که سئو عمدتاً یک تلاش تیمی متقابل است، به این معنی که باید در تعامل با سهامداران خود راحت باشید.

و اگر در سطح مدیریتی یک سئوکار هستید، ممکن است متوجه شوید که تعاملات پیچیده تری با رهبری شما وجود دارد. به خصوص اگر شما مسئول دریافت راهبردها و پروژه های ارگانیک خود هستید.

من امروز پنج مهارت نرم را به اشتراک می‌گذارم که می‌توانید روی آنها تمرکز کنید تا نحوه تعامل با اعضای تیم، سهامداران و رهبری خود را بهبود ببخشید و در نتیجه به شما در پیشرفت شغلی و ایجاد موفقیت کمک کنید.

پنج مهارت نرم برای موفقیت در سئو

1. همدلی

همدلی توانایی درک احساسات دیگران است، همراه با توانایی تصور اینکه شخص دیگری ممکن است چه فکر یا احساسی داشته باشد. بر اساس تحقیقات اخیر، همدلی مهمترین مهارت در رهبری است. اما چرا برای سئوکاران مهم است؟

خوب، دلیل اینکه همدلی مهارت شماره یک برای رهبری است این است که به شما کمک می کند روابط بهتر و معنی داری با افرادی که با آنها کار می کنید ایجاد کنید و درک خوبی از افرادی که با آنها کار می کنید داشته باشید. این برای سئوکارانی که در چندین عملکرد مختلف کار می کنند و روزانه با ذینفعان مختلفی درگیر هستند ضروری است. همدلی به مشارکت موفقیت‌آمیز و حل تعارض کمک می‌کند، که باعث بهبود بهره‌وری، همکاری و نتایج بهتر می‌شود.

بهترین راه برای بهبود همدلی این است که تعصبات خود را بررسی کنید و نحوه تعامل خود را با افراد اطراف خود مشاهده کنید. بر نحوه تعامل و تعامل با افرادی که دیدگاه متفاوتی با شما دارند تمرکز کنید. این در مورد استدلال منطقی پشت نظر هر کسی نیست، بلکه بیشتر برای این است که ببینید آیا می‌توانید احساسات و عواطف پشت چرایی تفکر دیگران را درک کنید. برای همدلی نیازی به توافق با کسی ندارید، بلکه باید بر درک، پذیرش و اعتبار بخشیدن به تجربیات دیگران تمرکز کنید.

2. تفکر انتقادی

تفکر انتقادی عبارت است از تحلیل و ارزیابی عینی و بی‌طرفانه حقایق موجود به منظور قضاوت. در فضایی مانند سئو و بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است، زیرا سئو مملو از نظرات و حقایق گاه به گاه است و عینی ماندن و آگاهی از تعصبات خود می تواند چالش برانگیز باشد.

پرسیدن سوالات (بهتر) بخش بزرگی از توسعه تفکر انتقادی است. برای انجام این کار، به مقدار مناسبی از کنجکاوی و شک و تردید نیاز دارید. بدبینی به ایجاد عادت زیر سوال بردن مفروضات کمک می کند و تمرین استدلال از طریق منطق را بهبود می بخشد، در حالی که کنجکاوی شما را به جستجوی تنوع افکار ترغیب می کند. شما همچنین می‌خواهید مهارت‌های پژوهشی خود را با نگاه کردن به اعتبار منابع خود و جستجوی فعالانه نظراتی که متفاوت از نظرات شما هستند، بهبود بخشید.

این به هیچ وجه کار آسانی نیست. این نیاز به زمان و انرژی دارد تا از تلاش خود برای انجام تحقیقات، پرسیدن سؤالات و درگیر شدن محترمانه با دیدگاه ها و تجربیاتی متفاوت با شما استفاده کنید.

این مهارت هنگام بررسی نظرات سئو، تجزیه و تحلیل داده ها، بررسی دستورالعمل ها و الگوریتم های موتورهای جستجو مفید است. همچنین هنگام ارائه به سهامداران یا تصمیم گیرندگان می تواند بسیار مفید باشد. تفکر انتقادی می تواند به کنترل سوگیری تایید شما کمک کند و برای مقابله با نگرانی ها و اعتراضات آماده شود. برای راهنمایی های بیشتر در مورد بهبود تفکر انتقادی خود، این مقاله توسط هاروارد بیزینس ریویو را بررسی کنید.

اسلاید از ارائه MozCon پترا، متن سیاه روی پس‌زمینه زرد: "بهتر است بدانید که اشتباه می کنید تا اینکه فکر کنید حق با شماست"

3. گوش دادن فعال

گوش دادن فعال یا فعال به این معنی است که شما با دقت به هر کسی که با شما صحبت می کند گوش دهید این امر مستلزم آن است که آنچه گفته می‌شود را جذب کنید و با هدف گوش دادن به آنچه که گوینده با شما ارتباط برقرار می‌کند کاملاً درک کنید.

حالا، شاید حدس زده باشید، اما گوش دادن فعال در واقع بخش اساسی همدلی و تفکر انتقادی است. و مهم است که گوش دادن به یک نفر را با شنیدن آنچه که کسی به شما می گوید اشتباه نگیرید. به خصوص به این دلیل که وقتی در مورد گوش دادن فعال صحبت می کنیم، به معنای چیزی فراتر از جذب کلمات گفته شده است. این فقط در مورد آنچه در ارتباط است نیست، بلکه نحوه انجام آن نیز اهمیت دارد. برای درک کامل طرف مقابل به زبان بدن و لحن صدا توجه کنید.

شما می توانید این مهارت را اول از همه با هوشیاری بیشتر و حضور بیشتر در زمانی که کسی با شما صحبت می کند، تقویت کنید. یادداشت های ذهنی مکالمه ایجاد کنید. می توانید تصور کنید که از برچسب ها برای درک بهتر احساس طرف مقابل استفاده کنید. آیا آنها هیجان زده، نگران یا بی تفاوت هستند؟ گوش دادن فعال به شما کمک می کند تا ذینفعان، اعضای تیم و رهبری خود را بهتر درک کنید و پایه و اساس مهارت نرم بعدی ما را تنظیم کنید.

4. ارتباط شفاف

ارتباط شفاف، استفاده مؤثر از ارتباطات کلامی و غیرکلامی به منظور تبادل موفق و تبیین افکار و عقاید است. هدف ارتباط دهنده این است که اطمینان حاصل کند که محتوای ارسال شده به طور کامل توسط مخاطبان خود درک می شود.

ارتباط شفاف این نیست که کسی را در مورد حقیقت خود متقاعد کنید. این برای کمک به دیگران برای درک پیام مورد نظر است. دلیل اهمیت تاکید بر این موضوع این است که ما اغلب فکر می کنیم که اگر کسی ایده ما را رد کند، ما پیشنهاد خود را به وضوح بیان نکرده ایم. در حالی که این یک احتمال است، این یک همبستگی نیست. ارتباط نامشخص می تواند به همان اندازه که ارتباط واضح و بالعکس منجر به طرد شود.

زمانی که می‌خواهید این مهارت را بهبود ببخشید، روی بهبود درک مخاطبانتان از پیام شما تمرکز کنید. بنابراین، ملزومات ارتباط شفاف عبارتند از؛ درک خوب مخاطبان و نیازهای آنها، استفاده از زبان و مثال های مناسب و پیامی واضح. شما می توانید با جستجوی فعالانه و گوش دادن به بازخورد از مخاطبان خود، این امر را بیشتر بهبود بخشید و بر این اساس مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشید.

5. قصه گویی

داستان گویی عمل به اشتراک گذاری یک داستان است. ساده به نظر می رسد، درست است؟ همه ما داستان می گوییم. ما داستان های شخصی خود مانند رویدادهای به یاد ماندنی از زندگی خود را به اشتراک می گذاریم. چیزی که دیده ایم، شنیده ایم یا تجربه کرده ایم. ما همچنین داستان هایی در مورد آنچه که آرزوی دستیابی به آن را داریم یا در مورد چیزی که از آن می ترسیم به اشتراک می گذاریم. داستان ها به ما کمک می کنند تا دنیا را درک کنیم و به ما امکان می دهد اطلاعات را به گونه ای به اشتراک بگذاریم که ارتباطات عاطفی ایجاد کند.

اما چرا من داستان سرایی را در این لیست گنجانده ام، اگر همه ما می دانیم چگونه این کار را انجام دهیم؟ خوب، به این دلیل است که ما همچنین باید یاد بگیریم که چگونه از آن در محل کار استفاده کنیم تا به موفقیت برسیم.

بیایید این را تجزیه کنیم. داستان‌ها به ما کمک می‌کنند تا دنیا را درک کنیم، به این معنی که یک داستان می‌تواند به انتقال پیامی واضح حتی در مورد پیچیده‌ترین موضوع کمک کند. بنابراین، اگر می‌خواهید مخاطبان غیرسئوی شما تفاوت بین خزیدن و نمایه‌سازی را درک کنند، می‌توانید یک قیاس در مورد اینکه چگونه موتورهای جستجو مانند کتابداران هستند و پایگاه داده پشت موتور جستجو مانند یک کتابخانه است، بگویید. قیاس ها شکلی عالی از داستان سرایی برای کمک به توضیح چیزهای ناآشنا با چیزهای آشنا هستند.

داستان‌ها همچنین به ایجاد ارتباطات عاطفی کمک می‌کنند، بنابراین استفاده از آنها در تجارت می‌تواند به شما در ایجاد اعتماد با ذینفعان و رهبری کمک کند، که برای جلب رضایت و دستیابی به موفقیت ضروری است.

اسلاید از ارائه MozCon پترا، متن سفید روی پس‌زمینه آبی: "ما با عقل متقاعد می شویم، اما تحت تأثیر احساسات قرار می گیریم"

برای یافتن اینکه چه روایتی برای مخاطب شما خوب است و سبک داستان سرایی خود را توسعه دهید، باید تمرین کنید. نکته خوب این است که هر یک از این مهارت ها بر روی یکدیگر ساخته می شوند و شما می توانید به طور همزمان روی توسعه آنها تمرکز کنید.

به طور خلاصه

وقتی صحبت از سئو به میان می آید، توسعه این پنج مهارت نرم به شما کمک می کند در موارد زیر موفق تر باشید:

  • ایجاد روابط بهتر با انواع ذینفعان و همچنین تیم هایی با عملکرد بهتر.

  • ارائه موفقیت آمیز به رهبری و دریافت رضایت از آن.

  • بهبود بهره وری در پروژه های چند کارکردی.

  • درک عمیق تر و واقعی تر از الگوریتم های گوگل برای افراد غیر سئو.

  • بهبود درک شما از “تصویر بزرگ” و ارتباطات سطح بالا بین SEO و سایر عملکردهای تجاری.

ایجاد مهارت های نرم شما می تواند سخت باشد، و هیچ گواهی ملموسی وجود ندارد که بگوید شما بر آنها تسلط دارید. این نیاز به تمرین و ثبات دارد و – درست مانند SEO – هرگز به طور کامل تمام نمی شود. این طرز فکری است که الهام بخش انجام کار روزانه است و انگیزه می دهد تا به طور مداوم مجموعه مهارت های خود را توسعه دهید.



منبع