5 نکته برای نوشتن پست های وبلاگ خوانا • Yoast


خواندن از روی صفحه نمایش می تواند دشوار باشد، بنابراین اگر می خواهید مردم کل پست وبلاگ شما را بخوانند، خواندن آن باید آسان باشد. این باعث می شود بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشید و نرخ تبدیل بالاتری داشته باشید. خوشبختانه، بهبود خوانایی محتوای شما کاری است که می توانید نسبتاً به راحتی انجام دهید تا به سرعت سایت خود را در این زمان های سخت تقویت کنید. این پست به شما پنج نکته برتر برای نوشتن مقالات خواندنی می دهد. برای سهولت در بهبود خوانایی، Yoast SEO یک بررسی خوانایی ارائه می دهد! به چندین زبان در دسترس است و ما مرتباً زبان‌های جدیدی اضافه می‌کنیم، بررسی کنید کدام ویژگی‌ها به زبان شما در دسترس هستند.

روی مخاطبان خود تمرکز کنید

مهم‌ترین توصیه‌ای را که می‌توانم به شما کنم را به خاطر بسپارید: مطمئن شوید که متن شما در سطح مناسبی برای مخاطبان شما قرار دارد. اگر در مورد لگو می نویسید و محتوای شما برای بچه ها طراحی شده است، خواندن آن باید واقعا آسان باشد. اما، اگر مخاطبان شما دانشمندان با مدرک دکترا باشند، متن شما می تواند بسیار چالش برانگیزتر باشد و همچنان مناسب باشد. بنابراین، پنج نکته زیر باید به عنوان دستورالعمل در نظر گرفته شود. برای برخی از مخاطبان، متن شما می تواند حتی ساده تر شود، در حالی که برای سایر مخاطبان قوانین کمی بیش از حد سخت خواهد بود. اگر می‌خواهید کمی عمیق‌تر در هنر کپی‌نویسی هم برای افراد و هم برای SEO غوطه‌ور شوید، دوره کپی‌نویسی SEO ما را که بخشی از اشتراک آموزش Yoast Academy ما است، در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: خوانایی: گول زدن یا باز کردن؟ »

نکته 1: پاراگراف های واضح بنویسید

مطمئن شوید که پاراگراف های واضحی می نویسید. برای یک پست وبلاگ، به شما توصیه می کنیم که همیشه یک پاراگراف را با مهمترین جمله شروع کنید، سپس آن جمله را توضیح دهید یا توضیح دهید. این به خواننده کمک می کند تا مفهوم مقاله شما را فقط با خواندن اولین جمله هر پاراگراف درک کند.

متن طولانی برای خواندن جذاب ترین نیست، به خصوص در صفحه نمایش موبایل. فقط به این فکر کنید که همیشه از خواندن یک پست در تلفن خود دلسرد می شوید زیرا متن را دیوار پشت دیوار می بینید. مطمئن شوید که پاراگراف های شما خیلی طولانی نیستند (7 یا 8 جمله به اندازه کافی طولانی هستند). اگر متوجه شدید که پاراگراف شما کمی طولانی است، سعی کنید آن را به پاراگراف های کوتاه تر تقسیم کنید. اما مطمئن شوید که جریان اطلاعات بین پاراگراف ها را حفظ می کنید.

نکته 2: جملات کوتاه بنویسید

سعی کنید جملات کوتاه بنویسید. خواندن و درک جملات کوتاه‌تر از جملات طولانی‌تر آسان‌تر است. همچنین، از آنجایی که جملات شما زیبا و کوتاه هستند، احتمالاً اشتباهات گرامری کمتری خواهید داشت. ما جملاتی که بیش از 20 کلمه دارند را طولانی در نظر می گیریم. اگر به زبان انگلیسی می نویسید، مطمئن شوید که در یک پست وبلاگ فقط چند جمله 20 کلمه ای یا بیشتر دارید، اما هر زبان محدودیت های خاص خود را دارد. همچنین، مطمئن شوید که هر پاراگراف بیش از یک جمله طولانی نداشته باشد.

برای کوتاه کردن یک جمله، سعی کنید ساختار جمله ساده‌تری را در نظر بگیرید که پیامی را که می‌خواهید ارسال کنید تغییر ندهد. برای مثال، می‌توانم این پاراگراف را با «به منظور نوشتن جملات کوتاه‌تر» شروع کنم. همانطور که می بینید، پیام/معنای یکسانی دارد اما جمله را طولانی تر می کند. علاوه بر این، ایجاد یک ساختار جمله جایگزین ممکن است به شما امکان دهد یک جمله طولانی را به دو جمله کوتاه تر تقسیم کنید. علاوه بر این، می‌توانید کلماتی را که می‌توانند بدون از دست دادن معنی بریده شوند حذف کنید یا از مترادف کوتاه‌تری برای کلمه استفاده کنید.

نکته 3: کلمات دشوار را محدود کنید

استفاده از کلماتی را که خواندن آنها دشوار است محدود کنید. به یاد داشته باشید که خواندن از روی صفحه نمایش برای همه سخت تر است. کلماتی که دارای چهار هجا یا بیشتر هستند برای خواندن دشوار تلقی می شوند، بنابراین تا حد امکان از آنها اجتناب کنید.

البته، گاهی اوقات پست وبلاگ شما در مورد چیزی است که توضیح آن سخت است یا به واژگان پیشرفته تری نیاز دارد. به عنوان مثال، من یک پست در مورد تصویرسازی نوشتم. کلمه “تصاویر” چهار هجا دارد و می تواند به عنوان یک کلمه دشوار دیده شود، اما من هنوز مجبور بودم از آن استفاده کنم (و اغلب). در مواردی مانند این، مطمئن شوید که جملات و پاراگراف های شما خیلی طولانی نیستند و خوانندگان شما همچنان خوب خواهند بود!

در یک یادداشت جانبی، مگر اینکه روی یک بازار خاص تمرکز کنید، کلمات دشوار معمولاً کلمات کلیدی تمرکز کمتر مفیدی را برای یک صفحه ایجاد می کنند. در مثال بالا، «تصاویر» یا «تصاویر» ممکن است انتخاب بهتری باشد. به یاد داشته باشید که مهمترین چیز این است که کلمه کلیدی تمرکز شما متناسب با موضوع پست باشد. تحقیق صحیح کلمات کلیدی جایگزین های بهتری برای کلمات کلیدی دشوار به شما می دهد.

نکته 4: از کلمات انتقالی استفاده کنید

شما می توانید با استفاده از کلمات انتقالی مناسب (یا کلمات سیگنال – همان چیزی) نوشته خود را بسیار خواناتر کنید. کلمات انتقالی کلماتی مانند “مهمترین”، “زیرا”، “بنابراین” یا “علاوه بر آن” هستند. این کلمات به خوانندگان شما جهت می دهد، زیرا سیگنالی می دهند که چیزی در راه است. اگر خلاصه می کنید، از «اول»، «دوم»، «سوم» و غیره استفاده می کنید. اگر می خواهید مقایسه کنید، می نویسید «همان»، «کمتر»، «به جای»، «در حالی که» یا “یا”. اگر می‌خواهید نتیجه بگیرید، از «بنابراین»، «در نتیجه» یا «بنابراین» استفاده می‌کنید.

استفاده از کلمات انتقالی کمی شبیه قرار دادن سیمان بین جملات شما است. رابطه بین دو جمله با استفاده از کلمات انتقالی آشکار می شود. اگر به درستی از این نوع کلمات استفاده کنید، خوانندگان مطالب شما را بسیار بهتر درک خواهند کرد.

نکته 5: از تنوع استفاده کنید!

برای اینکه یک قطعه برای خواننده جذاب باشد، باید متنوع باشد – باید سعی کنید از تکرار اجتناب کنید و کمی اوضاع را تکان دهید! پاراگراف‌ها و جملات طولانی‌تر را با پاراگراف‌های کوتاه‌تر جایگزین کنید و اگر تمایل به استفاده از یک کلمه خاص دارید، سعی کنید از مترادف‌ها استفاده کنید. برخی افراد از کلمات “و” یا “خیلی” زیاد استفاده می کنند. مخلوط کردن اینها با کلماتی مانند «همچنین» یا «به‌علاوه» می‌تواند نوشتار شما را جذاب‌تر کند – و همچنین بسیار خواندنی‌تر.

از Yoast SEO استفاده کنید

برای کمک به شما در نوشتن کپی خوانا، ما یک بررسی خوانایی در Yoast SEO ارائه می دهیم. طول جملات و پاراگراف های شما و اینکه آیا از کلمات انتقالی یا عنوان فرعی استفاده می کنید را بررسی می کند. علاوه بر این، استفاده شما از صدای غیرفعال را ارزیابی می کند و به شما کمک می کند کلمات پیچیده را در متن خود شناسایی کنید تا بتوانید مطابق با آن تنظیمات را انجام دهید. در کنار آن، همچنین می توانید امتیاز Flesch Reading Ease را در تب Insight در Yoast SEO پیدا کنید. این فرمولی است که نشان می دهد درک متن شما چقدر آسان است. امتیاز خوانایی این متن را بررسی کنید:

امتیاز خوانایی این پست

امتیاز: پست خود را با استفاده از تصاویر جدا کنید

در بسیاری از موقعیت ها، ایده خوبی است که پست های خود را با استفاده از تصاویر جدا کنید. آنها به ما کمک می کنند تا حدودی خستگی ناشی از خواندن پاراگراف ها را کاهش دهیم. این به ویژه برای محتوای طولانی، مانند راهنمای نهایی در مورد یک موضوع خاص، کاربرد دارد. علاوه بر این، بسیاری از مردم یادگیرنده بصری هستند، بنابراین ترجیح می‌دهند چیزهای مختلف مانند رنگ‌ها و اشکال را به جای متن ببینند. بنابراین داشتن تصاویر ممکن است به آنها کمک کند تا دوباره با محتوای شما درگیر شوند.

با این حال، به خاطر اضافه کردن تصاویر، تصاویر را اضافه نکنید. سعی کنید تصاویری متناسب با موضوع پست خود قرار دهید یا از تصاویری استفاده کنید که با آنچه در پاراگراف های قبلی صحبت می کنید مطابقت دارند. شما حتی می توانید از تصاویر/تصاویر برای افزودن ارزش به متن خود مانند اینفوگرافیک ها استفاده کنید.

اگر بتوانید از تصاویر معتبری که خودتان یا همکارانتان ایجاد می کنید استفاده کنید، بهتر است، اما همیشه اینطور نیست. اگر باید از تصاویر استوک استفاده کنید، پس از تصاویر خیلی عمومی که احساس می کنید ارتباط کمی با محتوای شما دارند استفاده نکنید.

نتیجه

اگر می خواهید خوانندگان شما به انتهای پست وبلاگ شما برسند، مطمئن شوید که متن شما به راحتی خوانده می شود. متن خود را از آنچه که باید دشوارتر نکنید. از جملات طولانی اجتناب کنید و پاراگراف های واضح بنویسید. ابزارهایی مانند Grammarly و Hemingway می توانند به شما در نوشتن متن خواناتر کمک کنند. و اگر از افزونه Yoast SEO ما استفاده می‌کنید، بررسی خوانایی محتوای خود را نیز دریافت می‌کنید، بنابراین می‌توانید بررسی کنید که آیا نوشته‌های شما SEO پسند و در عین حال خوانا هستند یا خیر!

به خواندن ادامه دهید: وبلاگ نویسی: راهنمای نهایی »



منبع