در بسیاری از موقعیت ها، ایده خوبی است که پست های خود را با استفاده از تصاویر جدا کنید. آنها به ما کمک می کنند تا حدودی خستگی ناشی از خواندن پاراگراف ها را کاهش دهیم. این به ویژه برای محتوای طولانی، مانند راهنمای نهایی در مورد یک موضوع خاص، کاربرد دارد. علاوه بر این، بسیاری از مردم یادگیرنده بصری هستند، بنابراین ترجیح میدهند چیزهای مختلف مانند رنگها و اشکال را به جای متن ببینند. بنابراین داشتن تصاویر ممکن است به آنها کمک کند تا دوباره با محتوای شما درگیر شوند.
استفاده از کلماتی را که خواندن آنها دشوار است محدود کنید. به یاد داشته باشید که خواندن از روی صفحه نمایش برای همه سخت تر است. کلماتی که دارای چهار هجا یا بیشتر هستند برای خواندن دشوار تلقی می شوند، بنابراین تا حد امکان از آنها اجتناب کنید.
اگر بتوانید از تصاویر معتبری که خودتان یا همکارانتان ایجاد می کنید استفاده کنید، بهتر است، اما همیشه اینطور نیست. اگر باید از تصاویر استوک استفاده کنید، پس از تصاویر خیلی عمومی که احساس می کنید ارتباط کمی با محتوای شما دارند استفاده نکنید.
نتیجه
شما می توانید با استفاده از کلمات انتقالی مناسب (یا کلمات سیگنال – همان چیزی) نوشته خود را بسیار خواناتر کنید. کلمات انتقالی کلماتی مانند “مهمترین”، “زیرا”، “بنابراین” یا “علاوه بر آن” هستند. این کلمات به خوانندگان شما جهت می دهد، زیرا سیگنالی می دهند که چیزی در راه است. اگر خلاصه می کنید، از «اول»، «دوم»، «سوم» و غیره استفاده می کنید. اگر می خواهید مقایسه کنید، می نویسید «همان»، «کمتر»، «به جای»، «در حالی که» یا “یا”. اگر میخواهید نتیجه بگیرید، از «بنابراین»، «در نتیجه» یا «بنابراین» استفاده میکنید.
البته، گاهی اوقات پست وبلاگ شما در مورد چیزی است که توضیح آن سخت است یا به واژگان پیشرفته تری نیاز دارد. به عنوان مثال، من یک پست در مورد تصویرسازی نوشتم. کلمه “تصاویر” چهار هجا دارد و می تواند به عنوان یک کلمه دشوار دیده شود، اما من هنوز مجبور بودم از آن استفاده کنم (و اغلب). در مواردی مانند این، مطمئن شوید که جملات و پاراگراف های شما خیلی طولانی نیستند و خوانندگان شما همچنان خوب خواهند بود!
با این حال، به خاطر اضافه کردن تصاویر، تصاویر را اضافه نکنید. سعی کنید تصاویری متناسب با موضوع پست خود قرار دهید یا از تصاویری استفاده کنید که با آنچه در پاراگراف های قبلی صحبت می کنید مطابقت دارند. شما حتی می توانید از تصاویر/تصاویر برای افزودن ارزش به متن خود مانند اینفوگرافیک ها استفاده کنید.
برای کوتاه کردن یک جمله، سعی کنید ساختار جمله سادهتری را در نظر بگیرید که پیامی را که میخواهید ارسال کنید تغییر ندهد. برای مثال، میتوانم این پاراگراف را با «به منظور نوشتن جملات کوتاهتر» شروع کنم. همانطور که می بینید، پیام/معنای یکسانی دارد اما جمله را طولانی تر می کند. علاوه بر این، ایجاد یک ساختار جمله جایگزین ممکن است به شما امکان دهد یک جمله طولانی را به دو جمله کوتاه تر تقسیم کنید. علاوه بر این، میتوانید کلماتی را که میتوانند بدون از دست دادن معنی بریده شوند حذف کنید یا از مترادف کوتاهتری برای کلمه استفاده کنید.
نکته 3: کلمات دشوار را محدود کنید
متن طولانی برای خواندن جذاب ترین نیست، به خصوص در صفحه نمایش موبایل. فقط به این فکر کنید که همیشه از خواندن یک پست در تلفن خود دلسرد می شوید زیرا متن را دیوار پشت دیوار می بینید. مطمئن شوید که پاراگراف های شما خیلی طولانی نیستند (7 یا 8 جمله به اندازه کافی طولانی هستند). اگر متوجه شدید که پاراگراف شما کمی طولانی است، سعی کنید آن را به پاراگراف های کوتاه تر تقسیم کنید. اما مطمئن شوید که جریان اطلاعات بین پاراگراف ها را حفظ می کنید.
نکته 2: جملات کوتاه بنویسید
مهمترین توصیهای را که میتوانم به شما کنم را به خاطر بسپارید: مطمئن شوید که متن شما در سطح مناسبی برای مخاطبان شما قرار دارد. اگر در مورد لگو می نویسید و محتوای شما برای بچه ها طراحی شده است، خواندن آن باید واقعا آسان باشد. اما، اگر مخاطبان شما دانشمندان با مدرک دکترا باشند، متن شما می تواند بسیار چالش برانگیزتر باشد و همچنان مناسب باشد. بنابراین، پنج نکته زیر باید به عنوان دستورالعمل در نظر گرفته شود. برای برخی از مخاطبان، متن شما می تواند حتی ساده تر شود، در حالی که برای سایر مخاطبان قوانین کمی بیش از حد سخت خواهد بود. اگر میخواهید کمی عمیقتر در هنر کپینویسی هم برای افراد و هم برای SEO غوطهور شوید، دوره کپینویسی SEO ما را که بخشی از اشتراک آموزش Yoast Academy ما است، در نظر بگیرید.
برای کمک به شما در نوشتن کپی خوانا، ما یک بررسی خوانایی در Yoast SEO ارائه می دهیم. طول جملات و پاراگراف های شما و اینکه آیا از کلمات انتقالی یا عنوان فرعی استفاده می کنید را بررسی می کند. علاوه بر این، استفاده شما از صدای غیرفعال را ارزیابی می کند و به شما کمک می کند کلمات پیچیده را در متن خود شناسایی کنید تا بتوانید مطابق با آن تنظیمات را انجام دهید. در کنار آن، همچنین می توانید امتیاز Flesch Reading Ease را در تب Insight در Yoast SEO پیدا کنید. این فرمولی است که نشان می دهد درک متن شما چقدر آسان است. امتیاز خوانایی این متن را بررسی کنید:

امتیاز: پست خود را با استفاده از تصاویر جدا کنید
ماریکه رئیس استراتژی Yoast و بنیانگذار آکادمی Yoast SEO است. او دوست دارد ایده ها و محصولات جدیدی ارائه دهد تا SEO را برای همه قابل دسترس کند و از رشد سالم Yoast اطمینان حاصل کند!