در دنیای امروزی بازاریابی دیجیتال، ایجاد یک عنوان جذاب بیش از هر زمان دیگری مهم شده است.
با کاهش میانگین دامنه توجه افراد، جلب توجه آنها با عنوانی که در عرض چند ثانیه علاقه آنها را جلب می کند، ضروری شده است.
ما از سرفصل ها در پست های وبلاگ، کپی تبلیغاتی، صفحات فرود و محتوای رسانه های اجتماعی. این اولین محتوایی است که مخاطبان شما می بینند، و عامل تعیین کننده ای است که آیا یک فرد تصمیم می گیرد با محتوای شما درگیر شود یا خیر.
و اینجاست که یک تحلیلگر سرفصل مفید است.
در این وبلاگ، نحوه عملکرد یک تحلیلگر سرفصل و هفت عنصر مهم برای یک عنوان جذاب که باید در ذهن داشته باشید، بحث خواهیم کرد.
با اطلاعاتی که در اینجا به دست می آورید، به راحتی می توانید سرفصل هایی ایجاد کنید که کار می کنند و بدانید که چرا آنها نیز کار می کنند.
بیا بریم!
تحلیلگر سرفصل چیست؟
اول، اجازه دهید در مورد چیستی تحلیلگر سرفصل صحبت کنیم.
تحلیلگر سرفصل ابزاری آنلاین است که تیتر شما را بررسی میکند و امتیازی را همراه با پیشنهاداتی در مورد بهبود آن در اختیار شما قرار میدهد.
فاکتورهای مختلفی مانند طول تیتر، احساسات، جذابیت عاطفی، کلمات قدرتمند و موارد دیگر را در نظر می گیرد.
بسیاری از تحلیلگرهای تیتر رایگان در دسترس هستند مانند:
- تحلیلگر سرفصل IsItWP
- OptinMonster Headline Analyzer
- CoSchedule Headline Analyzer و موارد دیگر
استفاده از تحلیلگر سرفصل آسان است. فقط فیلد ورودی را با عنوان خود پر کنید و اجازه دهید ابزار امتیاز و پیشنهاداتی برای بهبود به شما بدهد.
ابزار تحلیل سرفصل مانند IsItWP به افزایش قابلیت کلیک روی محتوای شما کمک می کند.
ما عمیقتر میشویم و به نحوه عملکرد تحلیلگر سرفصلها و عناصر مهمی که هر عنوان باید داشته باشد، نگاه میکنیم.
چگونه تحلیلگرهای عنوان کار می کنند
در حالی که ابزارهای تحلیلگر سرفصل نسبتاً جدید هستند، آنها بر اساس اصول کپی رایتینگ ساخته شده اند که از گذشته های دور وجود داشته است.
کپی رایتینگ تمرین نوشتن محتوایی است که هدف آن تبلیغ یک محصول است. و یکی از بیشترین مهارت های انتقادی کپی رایتینگ ایجاد یک عنوان یا عنوان جذاب است که بلافاصله نظر خواننده را جلب می کند.
طی چندین دهه، کپیرایترها و تبلیغکنندگان عناصر خاصی را شناسایی کردهاند که تیتر را جذابتر میکند. قوانین متعددی برای نوشتن سرفصل وجود دارد که تضمین شده است که مخاطبان شما را برای خواندن مطالب شما ترغیب کند.
با این حال، سخت است که همه این اصول را به خاطر بسپارید و هر بار آنها را به طور کامل به کار ببرید. و اینجاست که تحلیلگرهای سرفصل مفید هستند.
چنین ابزاری به شما کمک می کند تا عبارات رایج و غیر معمول، تعداد کلمات و کاراکترهای مورد استفاده و غیره را شناسایی کنید.
این عناصر گرد هم می آیند تا یک امتیاز نهایی ایجاد کنند که به شما کمک می کند بفهمید که آیا عنوان فعلی شما تأثیرگذار است یا خیر.
این عناصر کلاسیک هستند اما اساساً سالم هستند و بارها و بارها ثابت شده اند که باعث فروش، تعامل و تعاملات مثبت می شوند.
7 عنصر مهم برای یک تیتر جذاب
اکنون، بیایید به هفت جنبه از یک تیتر نگاه کنیم که باید در نظر داشته باشید تا آن را تا حد امکان جذاب کنید.
ابزار تحلیل سرفصل از این عناصر برای امتیاز دادن به عناوین شما استفاده می کند و با افزودن این عناصر یا بهترین شیوه ها به عناوین خود، می توانید امتیاز کلی خود را بهبود بخشید. و با گسترش، تعداد افرادی که محتوای شما را می خوانند و با برند شما درگیر می شوند را افزایش می دهید.
1. درخواست یا احساسات عاطفی
یک تیتر باید واکنش احساسی خواننده را برانگیزد. بالاخره مردم توسط تبلیغات مورد حمله قرار می گیرند، پست های رسانه های اجتماعی و ایمیل در تمام طول روز.
برای متمایز شدن از دیگران، تیتر شما باید حس کنجکاوی را برانگیزد یا با خواننده ارتباط عاطفی ایجاد کند.
چگونه؟ یکی از راه ها جلب توجه با استفاده از کلمات مناسبی مانند “شگفت انگیز”، “نوآورانه” یا “قابل توجه” است.
یا حتی “نهایی”، “از دست ندهید” یا “تغییر زندگی” – این کلمات اهمیت محتوای شما را برجسته می کنند و کلیک کردن روی آن را غیرقابل مقاومت می کند.
وقتی احساسات را در تیتر خود قرار می دهید، لازم نیست که مثبت باشد. حتی تیترهای منفی هم خوب هستند به شرطی که درست و مفید باشند.
اگر تیتر شما دارای احساسات منفی یا مثبت باشد، اکثر تحلیلگرهای تیتر به شما نمره بالاتری می دهند.
ما در مرحله بعدی به انتخاب کلمات خاص می پردازیم تا به شما کمک کنیم نوع احساسات یا احساساتی را که می خواهید در عنوان خود قرار دهید.
2. کلمات قدرتمند
افزودن جذابیت احساسی بستگی به نوع کلماتی دارد که در تیترهای خود استفاده می کنید. هنگام تلاش برای جلب توجه خواننده، انتخاب کلمات مناسب می تواند تفاوت را ایجاد کند.
کلمات قدرتمند کلماتی هستند که توجه را جلب می کنند و برای تحریک یک واکنش عاطفی در خواننده استفاده می شوند.
در اینجا چند نمونه از ظاهر کلمات قدرت آورده شده است:
- کلمات طمع: بهترین، چانه زنی، ذخیره و غیره.
- کلمات کنجکاوی: منحصر به فرد، دیوانه، کم شناخته شده و بیشتر.
- کلمات بیهوده: تقویت، سرسام آور، پیروزی، پول سازی و غیره.
وجود دارد صدها کلمه قدرتمند که می توانید در سرفصل های خود استفاده کنید. افزودن چنین کلمات قدرتمند و ایجاد احساسات بلافاصله به تیتر شما رونق می بخشد و باعث می شود افراد بیشتری روی محتوای شما کلیک کنند.
3. خوانایی
سرفصل ها باید به راحتی خوانده شوند. مردم تیترها را اسکن می کنند، بنابراین باید مطمئن شوید که کلمات و عباراتی که استفاده می کنید قابل درک هستند.
اگر از کلمات پیچیده، کلمات اختصاری یا عبارات طولانی استفاده می کنید، خواندن تیتر شما سخت خواهد بود و مردم با آن اذیت نمی شوند.
به عنوان مثال، جملهای مانند «به قدرت سیستم تحویل خودکار محتوا توجه کنید» به اندازه «کشف کنید که چگونه اتوماسیون میتواند به شما در ارائه سریعتر محتوا کمک کند» خواندنی نیست.
با ساده و خواندن سرفصل های خود، مطمئن خواهید شد که تا حد امکان موثر هستند.
یک پلتفرم تحلیلگر سرفصل به شما می گوید که آیا محتوای شما قابل خواندن است یا خیر، و شما می توانید از این اطلاعات برای بهبود تأثیر کلی نوشته خود استفاده کنید.
خوانایی تیتر خود را با یک برنامه خوانایی بررسی کنید. سایت اینترنتی.
4. وضوح و ارتباط
عنوان شما باید واضح و مختصر باشد. این بدان معنی است که شما باید از استفاده از اصطلاحات تخصصی یا عبارات طولانی که هضم آن ها تلاش زیادی می کند اجتناب کنید.
به عنوان مثال، عنوانی مانند “دستیابی به نتایج بهتر با سئو” بسیار واضح تر و قابل درک تر از “شروع به استفاده از تاکتیک های SEO برای عملکرد بهینه” است.
اطمینان حاصل کنید که خوانندگان می توانند بلافاصله متوجه شوند که عنوان شما در مورد چیست.
همچنین میخواهید اطمینان حاصل کنید که عنوان یا عنوان شما با مخاطب هدف و موضوعی که به آن میپردازید مرتبط است.
و یک راه قدرتمند برای انجام این کار استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در عنوان خود است. اگر در حال نوشتن یک تبلیغ برای کفش هستید، از کلمه کلیدی «بهترین کفش» استفاده کنید – این یک مثال ساده اما گویا از این است که چگونه استفاده از کلمات کلیدی باعث جذب افرادی می شود که به کفش نیاز دارند.
هنگام ایجاد تیتر از خارج شدن از مماس و نوشتن در مورد موضوعات نامرتبط خودداری کنید. شما مطمئن خواهید شد که افراد مناسب با نوشته های شما درگیر هستند.
5. تعداد کلمات ایده آل
یک قانون کلی خوب این است که تیترهای خود را کوتاه نگه دارید – حدود 6 تا 12 کلمه – به طوری که آنها تأثیرگذار و در عین حال ساده باشند.
و نه تنها این، یک عنوان کوتاه اما آموزنده در صفحات نتایج موتورهای جستجو و پست های رسانه های اجتماعی قابل مشاهده است، جایی که مردم با انبوهی از اطلاعات مواجه می شوند.
بنابراین، اگر میتوانید پیام خود را تنها در چند کلمه منتقل کنید، این کار را انجام دهید.
با این حال، نوشتن یک عنوان با کلمات بسیار کم نیز ایده خوبی نیست. اگر کلمات توصیفی را برای جلب توجه به کار خود اضافه کنید، احتمال بیشتری برای جذب افراد خواهید داشت.
همانطور که می توانید تصور کنید، ایجاد تعادل در یک تیتر درست دشوار است. بنابراین، با یک تحلیلگر سرفصل کار کنید تا اعلان های مناسب برای تعداد کلمات و تعداد کاراکترهای خود را دریافت کنید.
یک تحلیلگر سرفصل به شما کمک می کند تا طول تیتر را به درستی دریافت کنید
6. اعداد
به خوبی ثابت شده است که اعداد را به سرفصل های خود اضافه می کنید نرخ کلیک را افزایش می دهد.
اعداد به خوانندگان احساس وضوح می دهد و به آنها اجازه می دهد تا به سرعت اصل تیتر شما را درک کنند.
به عنوان مثال، به جای گفتن “چگونه سالم بمانیم”، می توانید بگویید “7 راه برای سالم ماندن”. این فورا پیام را در قالبی قابل هضم منتقل می کند.
همچنین می توانید از اعداد برای ایجاد حس فوریت استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید بگویید: “7 عادت صرفه جویی در زمان که باید امروز اتخاذ کنید”.
این نکات به شما کمک می کند تا عناوینی بنویسید که توجه خواننده را جلب کند و باعث شود روی محتوای شما کلیک کند.
راه دیگر برای استفاده از اعداد در تیتر، استفاده از آمار است. آمارهای جالب مردم را وادار می کند که بیشتر بخوانید و یاد بگیرند که در مورد چه چیزی صحبت می کنید. به عنوان مثال، “67٪ از دانشجویان کالج از تصمیم گیری پشیمان هستند” نمونه ای از عنوانی است که از آمار استفاده می کند.
آمار و ارقام در سرفصل های شما راهی عالی برای ایجاد کنجکاوی و علاقه است.
7. از قالب های عنوان استفاده کنید
انواع مختلفی از سرفصل ها وجود دارد که می توانید از آنها برای جذب مخاطبان هدف خود استفاده کنید.
اگر در ایدهها گیر کردهاید، سعی کنید از قالبهای سرفصل یا فرمولهایی استفاده کنید که مؤثر واقع شدهاند.
در اینجا چند ایده وجود دارد:
- روش ها: اینها سرفصل هایی هستند که یک فرآیند را توضیح می دهند. مثالها عبارتند از: «چگونه سریع وزن کم کنیم»، «چگونه یک پست وبلاگ جذاب بنویسیم» و غیره.
- لیست پست ها: این نوع سرفصل ها شامل اعداد می شوند و به خوانندگان وعده لیستی محدود می دهند، مانند «6 نکته برای نوشتن یک عنوان عالی». این نوع تیتر باعث ایجاد حس فوریت می شود و خوانندگان را علاقه مند نگه می دارد.
- سوالات: پرسیدن سوال در سرفصل ها می تواند به جلب توجه به محتوای شما کمک کند. مثالها عبارتند از: “آیا به یک تحلیلگر سرفصل نیاز دارید؟” یا “مزایای استفاده از کلمات قدرتمند در عناوین شما چیست؟”
- سرفصل پست منابع: این نوع تیتر به مخاطبان می گوید که راهنمای جامع یا منبعی را دریافت خواهند کرد که می توانند از آن استفاده کنند. “راهنمای نهایی صفحات فرود که تبدیل می شوند” و “چگونه از یک تحلیلگر سرفصل برای حداکثر تاثیر استفاده کنیم” نمونه های عالی از سرفصل های پست منبع هستند. این سرفصل ها برای پست های طولانی بسیار عالی هستند و می توانند به جذب خوانندگان در بالای قیف کمک کنند.
با استفاده از قالبها و فرمولهای عنوان، میتوانید سرفصلهای تاثیرگذاری ایجاد کنید که توجه خوانندگان خود را به خود جلب کند.
نتیجه
در نتیجه، تحلیلگر سرفصل می تواند ابزار مفیدی برای کمک به ایجاد یک عنوان جذاب باشد که توجه خواننده را جلب کند. با در نظر گرفتن این هفت عنصر مهم، می توانید عنوانی ایجاد کنید که نه تنها برای مخاطبان هدف شما جذاب باشد، بلکه دید کلی و تعامل محتوای شما را نیز بهبود می بخشد.
بنابراین، ادامه دهید و با ابزار تحلیل سرفصل بیشترین تأثیر را به عنوان خود بدهید.