طراحی سایت، از جمله اینکه چگونه به نظر می رسد و اینکه آیا تصویر برند ثابتی را منتقل می کند یا نه، اغلب حوزه اصلی تمرکز طراحان وب سایت است. با این حال، شما نباید ارزش بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) را در آوردن مشتریان صحیح و ایجاد سرنخ کاهش دهید. عملکرد کمپین سئو شما ممکن است تحت تأثیر اشتباهات طراحی سایت ضعیف و تجربه کاربر (UX) قرار گیرد.
برای وب سایتی که به طور طبیعی ترافیک ارگانیک را جذب می کند، اجزای مهم سئو باید در مراحل اساسی فرآیند طراحی سایت گنجانده شوند. برای اطمینان از یک وب سایت با رتبه بالا، اجتناب از اشتباهاتی که می تواند بر SEO شما تأثیر بگذارد ضروری است. این مقاله برخی از اشتباهات رایج طراحی وب سایت را بیان می کند که در نهایت می تواند بر اثربخشی SEO شما تأثیر بگذارد.
چرا طراحی سایت سئو مهم است؟
طراحی سایت خوب یک نیاز است برای رتبه بالاتر در موتورهای جستجو تقریباً 93 درصد از مردم روز خود را با یک جستجوی موتور جستجو آغاز می کنند. طراحی همچنین 75 درصد از اعتبار وب سایت شما را بر عهده دارد. اگر وب سایت شما ضعیف طراحی شده باشد، بازدیدکنندگان ممکن است فکر کنند کسب و کار شما کمتر قابل اعتماد است. اینها استدلال های آماری قوی برای جلوگیری از اشتباهات رایج طراحی سایت هستند که ممکن است به سئو سایت شما آسیب برساند.
اشتباهات رایج برای جلوگیری از
اجتناب از اشتباهات رایج طراحی در هنگام توسعه یک وب سایت ضروری است. بسیاری از تیم های توسعه وب و طراحان وب سایت های اشتباه و دشواری ایجاد می کنند که به سئو آسیب می زند و تجربه کاربری ضعیفی را ارائه می دهد. بهترین اقدام، استخدام یک آژانس طراحی وب سایت برای ایجاد یک طراحی وب سایت سفارشی برای کسب و کار شما با این حال، هنگام طراحی یک وب سایت داخلی، برخی از اشتباهات رایج طراحی وجود دارد که می توانید برای بهترین نتایج از آنها اجتناب کنید.
ناوبری ضعیف
کاربرانی که از وب سایت شما بازدید می کنند اما آن را به طور کامل درک نمی کنند یا محصول شما ممکن است کلیک کنند، که بر تجربه آنها و کسب و کار شما تأثیر منفی می گذارد. درک نهایی موتورهای جستجو از سایت شما تحت تأثیر معماری آن است.
پیوند داخلی بین سایتهای مربوطه بسیار مهم است زیرا خوانندگان را در وبسایت شما حفظ میکند و به خزندههای Google در تعیین اینکه ترافیک از کجا میآید کمک میکند. کیفیت هر صفحه ای که مدیریت می کنید در نهایت از نظر سئو افزایش می یابد.
استراتژی ضعیف Call-To-Action
CTA شما عمل مورد نظر شما را مشخص می کند. اگر CTAهای واضح و قابل فهم را به بازدیدکنندگان وب سایت خود ارائه ندهید، آنها اقدامات مورد نیاز خود را انجام نمی دهند. در نظر نگرفتن دکمه فراخوان منحصر به فرد و جذاب یکی از رایج ترین خطاهای طراحی وب است.
با جهتهای واضحی که بیننده را هدایت میکند، CTA باید قابل مشاهده و آشکار باشد. این باید شامل یک فراخوان برای اقدام باشد که علاقه بیننده را برانگیزد، مانند «اکنون کپی خود را دریافت کنید». استفاده از CTA شما نیز باید آسان و شکل دهی آن ساده باشد.
اضافه کردن H1 و تگ های هدر
سرفصل ها برای سئوی فنی خوب و همچنین برای کمک به خوانندگان در پیمایش محتوای صفحه وب شما مهم هستند. تگ های H1 باید محتویات یک صفحه را به طور مناسب خلاصه کنند زیرا به ربات های موتور جستجو و بازدیدکنندگان وب سایت اطلاع می دهند که صفحه در مورد چیست.
موضوعات و موضوعات فرعی مورد بحث در یک صفحه برای موتورهای جستجو آشکارتر می شود. سرفصلها به خوانندگان کمک میکنند تا با شکستن متنهای طولانی، سریعاً محتوایی را که برایشان مناسبتر است شناسایی کنند. این عناصر به گوگل از قابلیت استفاده وب سایت شما اطلاع می دهند که به رتبه بندی شما کمک می کند.
وب سایت ناامن
برای بازدیدکنندگان وب سایت و سئو، عدم ایمن سازی وب سایت خود با گواهی SSL یک علامت هشدار است. ممکن است هنگام تلاش برای مرور وبسایتهایی که HTTP نیستند، مشاهده کرده باشید، ممکن است Google قبل از بازدید به شما هشدار داده باشد، یا اینکه در نوار URL وبسایت بهعنوان غیر ایمن علامتگذاری شده است.
وبسایتهایی که توسط یک موتور جستجو به عنوان ناامن برچسبگذاری شدهاند، بینندگان زیادی را جذب نمیکنند. علاوه بر این، هکرها می توانند از طریق چنین پورتال هایی به اطلاعات مهم دسترسی داشته باشند. بنابراین بسیار مهم است که دامنه وب سایت خود را با دقت انتخاب کنید.
صفحات خطای 404 بی اثر
نادیده گرفتن و کم ارزش کردن 404 صفحه معمول است. با وجود اینکه پربازدیدترین صفحات یک وب سایت هستند، صفحات خطای 404 معمولا نادیده گرفته می شوند. با این حال، این یک فرصت از دست رفته است. آ صفحه خطای خلاقانه طراحی شده است می تواند از این فرصت استفاده کند و کاربران را به کشف سایر جنبه های وب سایت شما هدایت کند که در نهایت ممکن است منجر به تبدیل شود. نمونههای رایج عبارتند از ترغیب بازدیدکنندگان برای مشترک شدن در خبرنامه یا هدایت آنها به صفحه اصلی.
اشتباهات تایپی
هنگام برنامه ریزی تایپوگرافی وب سایت خود، سرمایه گذاری زمان کافی و استفاده از مواد با کیفیت بسیار مهم است. عناصر تایپی یک وب سایت معمولاً شامل حروف، رنگ، محل قرارگیری و سایر عناصر طراحی متن است. بسیاری از خطاهای طراحی وب سایت را می توان با داشتن تخصص قوی در سئو اجتناب کرد، که همچنین عملکرد سئوی شما را تا حد زیادی افزایش می دهد. اگر می خواهید شرکت خود را رشد دهید و اعتبار ایجاد کنید، این در دراز مدت بسیار مهم است.
محتوا و فضاهای خالی
هم وب سایت و هم استراتژی سئو به محتوا نیاز دارند. محتوای خوب یک عنصر حیاتی است زیرا برند شما را ارتقا می دهد و به انتقال پیام های کلیدی به کاربران کمک می کند. با این حال، اضافه کردن مقدار مناسب محتوا ضروری است.
فضاهای سفید در یک وب سایت باید به طور موثر استفاده شود. شما نباید متن زیادی را در وب سایت خود وارد کنید. در عوض، محتوا باید به اندازه کافی شکسته شده و با تصاویر همسو شود. برای به دست آوردن بیشترین فروش، همچنین باید محتوای خود را به طور مکرر به روز کنید.
طراحی غیر جذاب
در حالی که آنچه ممکن است به عنوان جذاب تلقی شود بسته به کاربران می تواند متفاوت باشد، برخی از بهترین شیوه ها و مفاهیم رایج طراحی تا حد زیادی به جذابیت یک وب سایت کمک می کنند. طراحی بیش از حد یک وب سایت اشتباه رایجی است که طراحان مرتکب می شوند.
نه تنها یک وب سایت نامرتب به سئوی شما آسیب می زند، بلکه بار بیش از حد بصری نیز بازدیدکنندگان را از بازگشت به وب سایت شما منصرف می کند. مهم است که در مورد لوگو، تم، رنگ ها و حروف بسیار خاص باشید. همه این مولفهها همچنین باید به طور ایدهآل به یکنواختی پایبند باشند.
افکار نهایی
طراحی وب برای سئو معمولاً باید از همان ابتدا گنجانده شود. شما باید طراحی وب خود را به گونه ای تنظیم کنید که با الگوریتم موتور جستجو مطابقت داشته باشد تا بتواند به طور موثر در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) عمل کند. طراحی وب سایتی که SERP را برآورده کند، به شما کمک می کند تا در رتبه بالاتری قرار بگیرید، همراه با افزایش حضور آنلاین و دیده شدن وب سایت شما.