در دنیای ایده آل، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) چیزی است که می توانید به تنهایی برای کسب و کار خود از عهده آن برآیید. شما بهترین کسب و کار خود را می شناسید، بنابراین می دانید چگونه آن را در دنیای دیجیتال قابل مشاهده کنید، درست است؟
اما همیشه اینطور نیست. اگر از آخرین بهترین شیوه های سئو آگاه نباشید، سئو می تواند زمان بر و بی اثر باشد. گوگل همیشه الگوریتم خود را به روز می کند – بنابراین یک استراتژی خوب تنها بخشی از مشکل است. به روز ماندن با این تغییرات یکی دیگر از موارد است.
در عین حال، برون سپاری سئو ممکن است مانند سرمایه گذاری در قلمرو خطرناک به نظر برسد. چگونه به کسی با حضور دیجیتال خود اعتماد می کنید؟
در اینجا، ما لیستی از سوالاتی را در اختیار شما قرار می دهیم که باید از یک مشاور سئو قبل از ارائه آنها بپرسید. با این هشت سوال، می توانید مطمئن باشید که بهترین مشاور سئو را برای کسب و کار، وب سایت و دیگر پلتفرم های آنلاین خود پیدا خواهید کرد.
8 سوالی که باید از یک مشاور سئو قبل از استخدام بپرسید
اگر به ارائهدهنده خدمات سئو خود با این سؤالات واجد شرایط باشید، میتوانید بدانید که چقدر میتوانید به ارائهدهنده خدمات سئو اعتماد کنید:
سوال 1: چگونه با تغییرات یک وب سایت به دلیل به روز رسانی های الگوریتمی ناگهانی مقابله می کنید؟
یک مشاور باتجربه سئو می داند که گوگل و پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تیک تاک اغلب به روز رسانی را منتشر می کنند. این بهروزرسانیها میتوانند به راحتی بر رتبهبندی، ترافیک و سایر معیارهای مرتبط با حضور دیجیتال شما تأثیر بگذارند.
در حالت ایده آل، یک مشاور سئو باید با به روز رسانی های الگوریتمی برخورد کند:
• به به روز رسانی کمی زمان دهید تا “قرار یابد”. در دوره درست پس از به روز رسانی به محتوای شما، نوساناتی را در معیارهای خود مشاهده خواهید کرد. اقدامات کاهشی در این مرحله ممکن است لزوما کمکی نکند. ممکن است عاقلانه باشد که منتظر بمانید تا به روز رسانی کار خود را انجام دهد و سپس وضعیت را بررسی کنید.
• تحقیقات رقبا در مورد اینکه چگونه بهروزرسانیها بر رتبهبندی و عملکرد آنها تأثیر گذاشته است، انجام دهید. به مراحلی که رقیب باید برداشته باشد، چه کاری موثر بوده و چه کاری انجام نداده و غیره توجه داشته باشید.
• واکنش های منابع معتبر سئو و به طور کلی صنعت خود را بررسی کنید.
• صفحات/پستها و غیره را که تحت تأثیر قرار گرفتهاند مرور کنید و قبل از افزایش مقیاس مرور، با تغییرات جزئی شروع کنید تا متوجه شوید که چگونه تنظیمات کوچک با الگوریتم جدید کار میکنند.
هر مشاور سئو که می گوید می تواند دقیقاً پیش بینی کند که الگوریتم چگونه بر محتوای شما تأثیر می گذارد، ممکن است انتخاب محتاطانه ای نباشد.
سوال 2: کدام معیارها برای ارزیابی تاثیر سئو حیاتی هستند؟
معیارهای زیادی برای ارزیابی موفقیت سئو وجود دارد. مشاور سئو باید بتواند مواردی را که به بیشترین توجه نیاز دارند را شناسایی کند. هیچ پاسخ صحیح واحدی وجود ندارد، زیرا متغیرهای زیادی بر معیارها تأثیر می گذارند. در اینجا برخی از معیارهایی وجود دارد که پاسخ باید نشان دهد:
• میانگین رتبه بندی در دوره های ثابت: گوگل می گوید هیچ چارچوب زمانی ثابتی برای تغییرات در رتبه بندی وجود ندارد. این تغییرات می تواند روزها، هفته ها یا ماه ها پس از به روز رسانی محتوای وب سایت خود باشد. یک مشاور سئو که این را می داند متوجه خواهد شد که برای تعیین عملکرد باید به رتبه بندی متوسط در دوره های بسیار طولانی نگاه کنید.
• ترافیک ارگانیک: ترافیک پولی ممکن است مفید باشد، اما ترافیک ارگانیک یکی از شاخص های واقعی است که نشان می دهد تلاش های سئو شما چقدر خوب انجام می شود. هنگامی که کاربران از طریق نتایج جستجو از وب سایت شما بازدید می کنند، بدون هیچ گونه تلاش حمایتی/تبلیغی، می دانید که محتوای شما مرتبط است و بازاریابی ورودی کار می کند.
عوامل دیگر عبارتند از معیارهای موجود در سایت مانند نرخ تبدیل، تعاملات در هر بازدید، و غیره. یکی دیگر از معیارهای مهم برای سئو، سرنخ های تولید شده به دلیل همه عوامل فوق است.
سوال 3: چگونه کیفیت یک بک لینک را ارزیابی می کنید؟
یک مشاور سئو باید یک فرآیند صلاحیت برای بک لینک داشته باشد. تمرکز بر کمیت (“ما در این ماه به ده بک لینک نیاز داریم”) کافی نیست.
این فرآیند صلاحیت می تواند شامل سوالاتی مانند:
• آیا پیوند حاوی اطلاعات مرتبط با هدف جستجوی مشتری شما است؟
• آیا بک لینک از یک منبع معتبر می آید؟
• آن منبع چه نوع ترافیکی دریافت می کند؟ این منبع چه نوع پیوندهای دیگری را در محتوای خود دارد؟
ارتباط موضوعی باید عامل غالب در تعیین ارزش بک لینک باشد.
سوال 4: آیا UX بر تلاش های سئو تاثیر می گذارد؟
حتی اگر مشاور سئو تجربه کاربری پیشرفته یا دانش UX نداشته باشد، باید در سطح اساسی بداند که UX چگونه می تواند بر سئو تاثیر بگذارد.
UX خوب از وبسایتهای با قابلیت پیمایش آسان، قرار دادن محتوای قابل هضم، عناصر بصری جذاب و تایپوگرافی مرتبط ناشی میشود. این عوامل بر تعامل وب سایت، نرخ پرش، زمان بارگذاری و تجربه کاربر تأثیر می گذارد. به عبارت دیگر، UX به روش های ملموس بر تلاش های سئو تأثیر می گذارد.
سوال 5: چگونه گزارش های سئو را به اشتراک می گذارید؟
گزارش سئو باید به اندازه کافی در دسترس شما باشد که درک کنید و به راحتی برای شما تجزیه شود.
این می تواند شامل یافته های مهم مربوط به منابع بک لینک، اعداد مربوط به تبدیل های فروش، ترافیک، تعامل و غیره و به روز رسانی وضعیت در مورد مسائل سئو باشد. داده های گزارش باید بر اساس مجموعه ای جامع از ابزارها و منابع معتبر باشد.
سوال 6: تلاش های سئوی شما چقدر طول می کشد تا تاثیر خود را نشان دهد؟ آیا نتایج تضمین شده است؟
تلاش های سئو بر اساس جدول زمانی دلخواه نتیجه نمی دهد. نتایج را نمی توان پیش بینی یا تضمین کرد. تعداد زیاد عوامل و قطعات متحرک به این معنی است که حتی با SEO عالی، نتایج می تواند زمان بر باشد.
این وضعیت به این معنا نیست که شما باید اجازه اجرای استراتژی سئو را بدون هیچ نقطه عطف یا جدول زمانی بدهید.
مشاور سئو شما باید بتواند بداند چگونه نتایج را ردیابی کند تا به روز رسانی های روان مرتبط با تاثیر را به شما ارائه دهد. درک آنها از عملکرد وب سایت، چه نتایج دو هفته یا دو ماه طول بکشد، حیاتی است.
از مشاوران سئو که نتایج را در عرض چند هفته تضمین می کنند دوری کنید. این وعده ها از دیدگاه ناآگاهانه سئو سرچشمه می گیرند. الگوریتمها و بهروزرسانیهای Google برای اینستاگرام، TikTok و دیگر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی معمولاً با زمان آمادهسازی کمی ارائه میشوند و هیچکس نمیداند که این الگوریتمها یا تغییرات در آنها دقیقاً چگونه بر یک وبسایت تأثیر میگذارند.
سوال 7: کدام خدمات را در بسته خود قرار می دهید؟
سئو به تحقیق کلمات کلیدی برای پست های وبلاگ و صفحات وب محدود نمی شود. این تنها یک جنبه کوچک از خدمات سئو است. با مشاور سئو بررسی کنید که دامنه تخصص آنها شامل چه مواردی است. پاسخ آنها به شرح زیر خواهد بود:
• سئوی درون صفحه: در درجه اول «سئوی محتوا»، از جمله بهینه سازی محتوا، تصاویر، ویدیوها، توضیحات متا، تگ های alt و سایر تگ های عنوان و توضیحات متا.
• سئوی خارج از صفحه: شامل منبع یابی بک لینک، ارائه خدمات رسانه های اجتماعی، مدیریت بررسی ها و غیره است.
• سئوی ارگانیک: ایجاد ترافیک و افزایش رتبه با استفاده از استراتژی های بدون پرداخت برای دیده شدن در موتورهای جستجو.
• سئوی محلی: تمرکز بر رتبه بندی برای یک منطقه محلی ثابت زمانی که مشتریانی محدود به یک یا چند منطقه جغرافیایی دارید.
• سئوی فنی: عناصر “پشت صحنه” مانند دقت کد، سرعت وب سایت، سازگاری با تلفن همراه و غیره.
• سئوی پلتفرم خاص (Amazon، Shopify و غیره).
یک مشاور سئو ممکن است همه این خدمات را ارائه ندهد. با این حال، بدانید که همه این عناصر سئو به صورت پشت سر هم کار می کنند، بنابراین بر این اساس یک مشاور انتخاب کنید. تخصص آنها باید با دید شما مطابقت داشته باشد.
سوال 8: آیا در ترکیب استراتژی های سئوی صنعت مربوطه ماهر هستید؟
در حالی که بسیاری از استراتژیهای سئو از نظر صنعت خنثی هستند، برخی از عناصر برای تطبیق با صنعت شما نیاز به تغییراتی دارند. شرکت های حقوقی را به عنوان مثال در نظر بگیرید. آنها به تمرکز بیشتری روی SEO محلی نیاز دارند تا در بالای “بسته محلی” نتایج قرار گیرند. این به این دلیل است که آنها می خواهند برای کاربران در زمینه هایی که خدمات حقوقی ارائه می دهند رتبه بندی کنند.
به یاد داشته باشید که سئو بدون توجه به اینکه در چه حوزه ای فعالیت می کنید یکسان عمل می کند. اگر یک مشاور سئو تلاش می کند خدمات را با قیمتی عالی به شما بفروشد زیرا صنعت شما فنی است، این یک پرچم قرمز است. شما کسی را می خواهید که بتواند با تغییرات جزئی تمرکز بسته به صنعت سازگار شود، نه کسی که “SEO برای صنعت X” را بسیار متفاوت از “SEO برای صنعت Y” تلقی کند.
آیا در وهله اول به خدمات مشاوره سئو نیاز دارید؟
اگر هنوز در مورد انجام کارهای پایه به تنهایی یا استخدام یک مشاور سئو هستید، ما همچنین برخی از مزایای انتخاب دوم را به شما نشان خواهیم داد:
اولویت دادن به تجربه در صنعت
بسیاری از منابع سئو آنلاین وجود دارد که می توانید برای درک مفهومی اساسی به آنها مراجعه کنید. اما حتی در این صورت، فقط سطح را خراش می دهید. جدا از رسیدگی به سایر جنبه های کسب و کار شما، سرمایه گذاری زمان در یک استراتژی سئو نیمه کاره DIY امکان پذیر نیست.
در سرمایه گذاری مالی خود صرفه جویی کنید و طرز فکر “اگر خودم این کار را انجام دهم بهتر است” را حذف کنید. در عوض، به دنبال یک مشاور سئو با تجربه صنعت اثبات شده و تمرکز اصلی بر روی خدمات سئو مورد نیاز خود بروید.
آیا به یک فرد پرمشغله توصیه نمی کنید که مشاغل فنی خانه داری مانند لوله کشی را برون سپاری کند؟ سئو را به عنوان لوله کشی وب سایت خود در نظر بگیرید و در آنجا پاسخ خود را خواهید داشت.
به ابزارهای جدید سئو حمله کنید و از به روز رسانی ها بمانید
جلوتر ماندن از ابزارهای سئو و تغییرات مداوم در الگوریتم ها یک کار دشوار است.
در هر لحظه، برخی از وبسایتها با خشم یک الگوریتم مواجه میشوند، و اگر از ابتدا مطمئن نیستید که چه چیزی اشتباه رخ داده است، تلاش برای رفع آسیب میتواند ناامیدکننده باشد. همچنین ممکن است نتوانید جدیدترین ابزارهای سئو را که می توانند اجرای استراتژی های سئو را آسان تر کنند، پیگیری کنید.
وظیفه یک مشاور سئو این است که از این پیشرفت ها آگاه باشد و تا حد امکان آنها را برای وب سایت شما کار کند.
مشکلات تعمیر و نگهداری را برطرف کنید
سئو کار یک بار مصرف نیست. حتی زمانی که وبسایت شما مطابق با بهترین شیوهها و الگوریتمها باشد، برای مرتبط ماندن یا حفظ رتبهاش به بهروزرسانیهای مکرر نیاز دارد. بنابراین، این روند ادامه دارد و بخشی از کار یک مشاور سئو، بازبینی و تجدید تلاش ها و استراتژی های سئو است.
با Vizion روی تلاش های بازاریابی دیجیتال خود حرکت دهید
در Vizion Interactive، ما تمام قسمتهای قیف SEO را مدیریت میکنیم. با ما خدمات مشاوره سئو، راه حل های سئوی سفارشی را دریافت می کنید که برای کسب و کار شما منحصر به فرد است. طیف گسترده ای از خدمات سئو ما تمام چیزی است که شما برای کمک به افزایش دید آنلاین خود به آن نیاز دارید.