8 نکته مفید هنگام برنامه ریزی برای بودجه بازاریابی سئو


یکی از چالش برانگیزترین کارکردهای شغلی که بازاریابان باید با آن مقابله کنند، ایجاد بودجه است. قبل از اجرای هر کمپین یا استراتژی بازاریابی، برنامه ریزی بودجه نقطه شروع اساسی است. به هر حال، بدون بودجه، هیچ کمپین بازاریابی وجود ندارد که بتوان در مورد آن صحبت کرد. استراتژی های بازاریابی مختلفی وجود دارد که یک شرکت می تواند از آنها استفاده کند که بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یکی از موثرترین آنها است.

ممکن است نسبتاً ساده به نظر برسد، اما در واقع برنامه ریزی و تصمیم گیری در مورد اینکه چه درصدی از کل بودجه کسب و کار به فعالیت های بازاریابی اختصاص می یابد، چالش برانگیز است. حتی کسب‌وکارهای متخصص نیز می‌توانند در این مورد اشتباه کنند، که منجر به هدر رفتن پول و از دست رفتن فرصت‌ها می‌شود.

بنابراین، چگونه می توانید با برنامه ریزی بودجه بازاریابی سئو خود شروع کنید؟ در اینجا یک بررسی جامع از برخی نکات آورده شده است.


اهداف بازاریابی خود را مشخص کنید

برای دستیابی به یک بودجه بازاریابی مناسب، باید اهداف بازاریابی کوتاه مدت و بلند مدت خود را تعیین کنید. این اهداف تصویر بزرگ برنامه بازاریابی شما را تشکیل می دهند، بنابراین توصیه می شود با آن ها شروع کنید. با این حال، شما باید استراتژی های تامین مالی خود را برای رسیدن به این اهداف تعیین کنید. به عنوان مثال، ممکن است لازم باشد برای آن درخواست دهید بهترین وام های کسب و کار کوچک آنلاین برای تزریق سرمایه

قابل درک است که شما استراتژی های بازاریابی سئو را با هدف نهایی افزایش درآمد کسب و کار بررسی خواهید کرد. با این حال، نکته کلیدی این است که تا حد امکان برنامه هایی را مشخص کنید که منجر به آن نتیجه نهایی می شود، یعنی افزایش فروش.

چند نمونه از اهداف کوتاه مدتی که ممکن است داشته باشید عبارتند از:

  • با ایجاد حداقل 50 فالوور جدید در رسانه های اجتماعی در هر ماه، آگاهی از برند را افزایش دهید.
  • نرخ پرش وب سایت خود را حداقل 5 درصد کاهش دهید.
  • هر هفته حداقل پنج نظر جدید با کیفیت خوب یا جذاب در پست های رسانه های اجتماعی خود به دست آورید.

در کنار آن اهداف کوتاه مدت، ممکن است اهداف بلندمدتی مانند:

  • یک گردش کار اتوماسیون بازاریابی از طریق بازاریابی ایمیلی ایجاد کنید.
  • وارد صفحه اول صفحه نتایج موتور جستجو شوید.

وقتی اهداف بازاریابی مشخصی دارید، تجزیه بودجه کسب و کارتان و تصمیم گیری در مورد میزانی که باید برای موفقیت هر یک از آن استراتژی ها اختصاص دهید، آسان تر خواهد بود. هر هزینه‌ای که برای کمپین‌های بازاریابی سئوی خود داشته باشید، می‌توانید به راحتی آن‌ها را با اهدافی که قصد دستیابی به آنها را دارید توجیه کنید.


سفر خریدار خود را بشناسید

درک سفر خریدار از مخاطبان هدف شما برای استراتژی بازاریابی شما بسیار مهم است. سفر خریدار به مراحلی اشاره دارد که مخاطبان شما از بازدید از سایت شما – مرور و خرید پنجره – تا تبدیل شدن به یک مشتری پولی طی می کنند. این شامل سه مرحله است: آگاهی، ملاحظه و تصمیم.

برای کمک به شما، ممکن است بخواهید هنگام تعریف سفر خریدار خود، این سوالات را از خود بپرسید:

  • ارزش یا درآمد معمول هر سرنخ که دارید چقدر است؟
  • سرنخ ها و مشتریان شما معمولاً به چه روشی محصولات شما را کشف می کنند؟
  • هزینه تولید سرنخ های جدید به منظور تبدیل آنها به مشتریان پولی چقدر است؟
  • سرنخ های شما قبل از خرید چه چیزی باید بدانند؟

آشنایی نزدیک با سفر خریدار، تیم بازاریابی شما را قادر می‌سازد تا کمپین‌های بازاریابی هدفمندی را ایجاد کند که نتایج رضایت‌بخشی ایجاد کند. از آنجایی که بازاریابی عمدتاً مربوط به ارائه محتوای مناسب در زمان مناسب است، محتوای شما بسته به جایی که مشتریان هدف شما در سفر خریدار هستند متفاوت است.

این اطلاعات در تخصیص مبالغ بودجه ای خاص برای کمپین های بازاریابی که نیازهای مشتریان هدف شما را در هر مرحله از سفر خریدار برطرف می کند، بسیار مهم است.


برنامه بازاریابی خود را با استراتژی کسب و کار خود هماهنگ کنید

بودجه بازاریابی اساساً ابزاری است که به شما کمک می کند تا به اهداف تجاری خود برسید. زمانی که آن اهداف هنوز مبهم هستند، آن موقع است که باید مکث کنید یا یک قدم به عقب بردارید تا بتوانید با تیم خود در یک استراتژی تجاری به روزتر همکاری کنید. همانطور که قبلاً بحث شد، اهداف کوتاه مدت و بلندمدت را با برنامه های اقدام مربوطه تدوین کنید تا به نتیجه برسند.

این یک نکته کاملاً ثابت است که اگر هنوز مسیر کسب و کار خود را تعیین نکرده اید، نمی توانید بودجه بازاریابی ایجاد کنید. برای موفقیت کمپین های بازاریابی شما، باید یک استراتژی تجاری قوی داشته باشید.

برنامه بازاریابی شما باید با استراتژی کسب و کار شما همسو باشد زیرا به عنوان وسیله ای برای کمک به شما در دستیابی به اهدافی که برای کسب و کار خود تعیین کرده اید عمل می کند. این طرح باید نحوه ایجاد آگاهی از برند و وفاداری، موقعیت محصول خود را در بازار، ارائه محتوای مرتبط به مخاطبان هدف و متمایز شدن از رقبا را توضیح دهد.


شامل تمام هزینه های مرتبط با بازاریابی

اگر می خواهید بودجه بازاریابی خود را کامل کنید، باید تمام هزینه های خود را برای تبلیغ کسب و کار خود در نظر بگیرید.

اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیلی
  • تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC).
  • حقوق و مزایای تیم بازاریابی داخلی
  • ابزارهای مدیریت بازاریابی
  • وثیقه های بازاریابی
  • هزینه های حرفه ای برای مشاور بازاریابی
  • هزینه استخدام آژانس سئو
  • پرداخت برای تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی
  • حمایت های مالی

وقتی مقدار ثابتی از این هزینه ها دارید، می توانید با دقت بیشتری تعیین کنید که در چه نوع خدماتی می توانید سرمایه گذاری کنید. بازگشت سرمایه گذاری (ROI).


شخصیت خریدار خود را درک کنید

شخصیت خریدار به آن نمایش خیالی از مخاطبان هدف شما اشاره دارد. برای درک و تعیین شخصیت خریدار خود، باید تا حد امکان خاص باشید. اجازه دهید داده ها راهنمای شما باشند.

تکنیک‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید که می‌توانند شما را به تعیین شخصیت خریدار خود هدایت کنند، که از این موارد شروع می‌شود:

  • استفاده از آمار رسانه های اجتماعی یا تجزیه و تحلیل برای ردیابی تعامل کاربر که با نام تجاری شما اتفاق می افتد.
  • انجام یک نظرسنجی از مشتریان فعلی شما.
  • استفاده از Google Analytics برای تعیین جمعیت فعلی

هنگامی که شروع به ایجاد شخصیت خریدار خود کردید، مطمئن شوید که اطلاعاتی مانند:

  • محل
  • منابعی که معمولا برای کسب اطلاعات به آنها مراجعه می کنند
  • سن
  • انگیزه و اهداف
  • وضعیت تأهل

داشتن شخصیت خریدار یا مخاطب هدف می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی بودجه بازاریابی سئو کمک کند، زیرا به شما بینشی در مورد نقاط درد و همچنین محل گذراندن وقت خود می‌دهد. این به شما امکان می دهد تا تلاش های بازاریابی خود را مطابق با آن تنظیم کنید.

این مرحله را به طور منظم انجام دهید، زیرا شخصیت خریدار شما می تواند هر از گاهی تغییر کند. شما نمی خواهید در تخصیص بودجه به یک تلاش بازاریابی خاص که با نیازهای بازار هدف شما همسو نیست، اشتباه کنید.


به یاد داشته باشید که اولویت های شما کجا هستند

به طور کلی، سئو و بازاریابی دیجیتال، استراتژی‌های آزمایش شده در عصر امروز هستند. اما با یک هشدار نیز همراه است. بازاریابی مملو از نسخه‌های پریمیوم و تکنیک‌های پرفروش است تا شما را متقاعد کند که بیشتر بپردازید. در حالی که این نسخه ها ممکن است بهتر باشند، ممکن است لزوماً متناسب با استراتژی های بازاریابی شما نباشند.

به همین دلیل ضروری است که از محل تخصیص بودجه بازاریابی خود مطلع شوید. وقتی نتایجی را که به دست می‌آورید بررسی می‌کنید، تشخیص اینکه چه نرم‌افزار یا لوازم بازاریابی باید در بودجه گنجانده شود و چه چیزهایی نباید گنجانده شود، برای شما بسیار آسان‌تر خواهد بود. این می تواند به شما کمک کند از خرج بیش از حد یا کم هزینه کردن بودجه بازاریابی سئو خود جلوگیری کنید.


محدوده رقابت

کمپین های بازاریابی سئو برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ مفید هستند. اگر شما یک کسب و کار کوچک هستید که در حال تصمیم گیری در مورد خود هستید استراتژی های سئو و بودجه مجاور، پس عاقلانه است که از رقبای خود، به ویژه آنهایی که در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بندی می شوند، کنار بیایید.

این به سادگی به این معنی است که مطالعه کنید که رقبای شما چه می کنند و چه کاری انجام نمی دهند. استراتژی‌هایی که آنها انجام می‌دهند می‌توانند به عنوان یک نمونه یادگیری برای شما عمل کنند. شما می توانید شبیه سازی کنید، اما مطمئن شوید که ارزش منحصر به فرد اضافه کنید. این یک شروع خوب است، زیرا اکنون در مورد اینکه کدام استراتژی ها کار می کنند و کدام نه، شک کمتری خواهید داشت.

در مورد استراتژی های بازاریابی سئو که رقابت شما از دست داده است، می توانید از آنها به عنوان فرصتی برای نفوذ در کمپین بازاریابی خود استفاده کنید. اگر بودجه کمی دارید، اولویت های خود را مشخص کنید تا بتوانید قبل از رقابت، استراتژی های بازاریابی سئو خاصی را اعمال کنید.


نتایج بازاریابی سئوی گذشته را تحلیل و محک بزنید

زمانی که مدت زیادی است که بازاریابی سئو را پیاده سازی کرده اید، داده ها یا اطلاعاتی در اختیار خواهید داشت که به عنوان معیار خود به آنها نگاه کنید. به خصوص زمانی که با بودجه محدودی کار می کنید، ممکن است اکنون بهترین زمان برای حدس زدن شما نباشد. برای موفقیت واقعی، ارزش آن را دارد که به نتایج قبلی بازاریابی سئو خود نگاه کنید.

در اینجا نحوه کار آن آمده است. می‌توانید کمپین‌های سئوی قبلی‌تان را که مؤثر بوده‌اند، به‌روزرسانی کنید، بنابراین تضمین بیشتری دارید که هر آنچه برای بازاریابی خرج می‌کنید هدر نمی‌رود. از سوی دیگر، شما همچنین می توانید از اعمال آن دسته از کمپین های سئو که کاملاً نتایج مورد انتظار شما را ارائه نکرده اند، اجتناب کنید.


افکار نهایی

پس از تفکرات فراوان، شاید بالاخره تصمیم گرفتید جهشی بزرگ داشته باشید و در خدمات دیجیتال مارکتینگ سرمایه گذاری کنید. قبل از اینکه از بین انواع مختلف کمپین ها و استراتژی ها برای پیاده سازی انتخاب کنید، انجام برخی تحقیقات پیشینه ضروری است.

علاوه بر این، باید ارزیابی کنید که آیا می توانید یک استراتژی سئوی خاص را بپردازید یا خیر. به همین ترتیب، زمانی که زمان شروع برنامه ریزی بودجه فرا می رسد، تا حد امکان در تخصیص بودجه خود برای بازاریابی مشخص باشید. به این ترتیب، شما مجبور نخواهید بود که توسط فعالیت های بازاریابی خود محدود شوید، زیرا بودجه کافی برای پوشش کمپین های بازاریابی دیجیتالی که می خواهید انجام دهید، دارید.





منبع