9 اشتباه رایج بازاریابان در TikTok و نحوه اجتناب از آنها

وبلاگ - الگوی نقشه برداری محتوا



منبع

در سال 2019، یک مطالعه Verizon نشان داد که اکثر بینندگان تلفن همراه ویدیوها را بدون صدا تماشا می کنند. بدون شرح، ویدیوهای شما بخش مهمی از داستان را ندارند.

در حالی که حساب تجاری بینش داده را ارائه می دهد، ناتوانی در استفاده از صداهای پرطرفدار مانع اصلی موفقیت در این پلت فرم است.

هیچ چیز بدتر از تماشای یک ویدیو، انتظار برای قلاب نیست، و هرگز نمی آید.

در TikTok، ویدیوی شما فقط تا سه دقیقه می‌تواند باشد. با این حال، شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا بینندگان را متقاعد کنید که از پیمایش خودداری کنند و محتوای شما را تماشا کنند.

اگر این پلتفرم اجتماعی دیگری بود، نداشتن حساب تجاری اشتباه بزرگی بود. در TikTok، در واقع داشتن یک حساب تجاری دارای معایبی است – مخصوصاً برای مشاغل کوچک.

رسانه های اجتماعی همه چیز در مورد ایجاد یک جامعه است. این در TikTok تفاوتی ندارد.

کتاب الکترونیکی رایگان: راهنمای بازاریاب برای TikTok برای تجارت [Download Now]

این بدان معناست که برای نمایش صحیح، ویدیوها باید 1080 در 1920 پیکسل باشند. اگر ویدیوی شما منظره باشد، اندازه آن کاهش می یابد و با خطوط سیاه و ضخیم که از نظر زیبایی شناسی خوشایند نیستند، حاشیه می شود.

روند دیگری در گوشه و کنار در راه است.

2. شما ویدیوهای TikTok را تماشا نمی کنید.

نکته اصلی این است که ممکن است به موسیقی و صداهای پرطرفدار دسترسی نداشته باشید، که این یکی از مؤلفه‌های مهم در افزایش دسترسی برند شما است.

1. شما به روندها نمی‌پیوندید.

در حالی که برخی می توانند برای هر پلتفرم رسانه اجتماعی اعمال شوند، بیشتر آنها مختص TikTok و مخاطبان آن هستند.

در حالی که تبلیغات گاه به گاه قطعا مورد استقبال قرار می گیرد، ساختن آن به عنوان هسته محتوای شما بهترین استراتژی نیست. در عوض، به ایجاد محتوایی بپردازید که سبک زندگی کاربر هدف شما را برجسته می کند.

مشابه اینستاگرام، تیک تاک یک اپلیکیشن عمودی اول است.

با در نظر گرفتن این موضوع، موفقیت در این پلتفرم به معنای استفاده از جلوه های ویژه، دوبله صداهای پرطرفدار، افزودن موسیقی محبوب و شرکت در چالش ها و رقص ها است.

البته، ضروری است که نرده‌های محافظ برند را تعیین کنید تا اطمینان حاصل کنید که در هر چیزی که ممکن است به اعتبار شما آسیب بزند، شرکت نمی‌کنید. علاوه بر این، هر روندی با پیام‌رسانی یا ارزش‌های برند شما همخوانی ندارد – در این صورت، از آن صرفنظر کنید.

بخش نظرات شما در حال حاضر یکی از تنها راه‌های جذب مخاطبان است، زیرا این پلتفرم همچنان ویژگی‌های محدودی برای ایجاد جامعه ارائه می‌دهد.

در نتیجه، بخش نظرات شما جایی است که مخاطبان شما احتمالاً سوالاتی می پرسند، نظرات خود را در مورد ویدیوهای شما به اشتراک می گذارند و دوستان خود را تگ می کنند. از این فرصت استفاده کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید، گفتگوها را شروع کنید و آنها را تشویق کنید تا اقدامات مورد نظر خود را انجام دهند.

6. شما از یک حساب تجاری استفاده می کنید.

با این حال، مهم ترین دلیل برای داشتن محتوا، در دسترس قرار دادن آن برای همه کاربران، از جمله ناشنوایان یا کم شنوایان است.

این به چند دلیل کلیدی است:

  • وقتی بینندگان به نمایه شما می‌رسند، می‌توانند محتوای شما را کاوش کنند و ایده روشنی از موضوع برند شما داشته باشند.
  • هرچه بیشتر پست کنید، بینش بیشتری می توانید از بینندگان خود به دست آورید.
  • یک برنامه منظم انتشار می تواند یک پایگاه فالوور قوی ایجاد کند، زیرا آنها می دانند که از شما چه انتظاراتی دارند و نوع محتوایی که به اشتراک می گذارید.

این نه تنها به کیفیت ویدیوی شما آسیب می رساند، بلکه به درک بینندگان نیز آسیب می رساند.

5. شما بخش نظرات خود را نادیده می گیرید.

اگر می خواهید در هر پلتفرم اجتماعی شتاب ایجاد کنید، باید یک برنامه انتشار مداوم را دنبال کنید.

از چالش ها، نقاط دردناک و تعاملات آنها الهام بگیرید. سپس از آن برای تغذیه خلاقیت خود استفاده کنید. متوجه خواهید شد که محتوای شما با مخاطبان شما هماهنگی بیشتری دارد و احتمالاً عملکرد بهتری خواهد داشت.

9. شما به صورت پراکنده پست می گذارید.

صرف نظر از دلیل اصلی، پست کردن محتوای پرفروش بعید است که مخاطبان شما را در TikTok جلب کند. این مخاطب به دلیل تمایل به محتوای مرتبط که برای آنها و زندگی روزمره آنها جذاب باشد شناخته شده است.

این ممکن است نشانه ای از جدی گرفتن خود در یک پلت فرم بدنام غیر جدی باشد. یا بهتر بگوییم از اینکه پلتفرمی را که در آن قرار دارید درک نکنید.

قرار دادن زیرنویس یک راه ساده اما موثر برای اطمینان از اینکه نه تنها بیننده را افزایش می دهید، بلکه از فراگیری نیز اطمینان می دهید.

8. شما در حال فروش بیش از حد و کمتر به اشتراک گذاری هستید.

وقتی به TikTok فکر می‌کنم، صداها و چالش‌های پرطرفدار بلافاصله به ذهنم می‌رسند. این همان چیزی است که این پلتفرم به آن معروف است.

در نتیجه، کسب و کارهای کوچک باید قبل از انتقال به حساب تجاری، روی ساخت و آزمایش یک حساب شخصی تمرکز کنند.

7. محتوای شما غیر قابل دسترسی است.

هنگامی که متوجه شدید چه چیزی در پلتفرم موفق است، می توانید شروع به بازی با محتوای خود کنید – موضوعات و سبک ها را آزمایش کنید تا ببینید مخاطب هدف شما به چه چیزی پاسخ می دهد.

با این حال، کار به همین جا ختم نمی شود. تا زمانی که روی پلتفرم هستید، همیشه باید در TikTok پیمایش کنید. اینطوری شما:

  • برای ویدیوهای آینده الهام بگیرید.
  • روندها را کشف کنید
  • از رقبا بینش به دست آورید.

3. شما به اصل مطلب نرسیده اید.

چگونه می توانید در محیطی که درک نمی کنید پیشرفت کنید؟ فضای TikTok انرژی بسیار خاصی برای خود دارد و برای قدم گذاشتن در آن، ابتدا باید زمان صرف کنید.

در اینجا چند راه برای به حداکثر رساندن ویدیو شما وجود دارد:

  • بلافاصله شروع به صحبت کنید – چند ثانیه اول کلید هستند، اجازه ندهید بدون هیچ صدا یا حرکتی بگذرند.
  • کپشن جذابی داشته باشید – این به بینندگان درک روشنی از آنچه ویدیوی شما در مورد آن است و آنچه می توانند از تماشای آن به دست آورند، می دهد.
  • از صدای ترند استفاده کنید – اگر صدایی ویروسی شود، لازم نیست برای حفظ توجه مخاطبان خود به سختی کار کنید. آنها از قبل می دانند که چه چیزی را باید انتظار داشته باشند و انتظار دارند که چه چیزی منحصر به فرد شما باشد.

4. شما در حال آپلود ویدیوهای منظره هستید.

آیا بالاخره به TikTok ضربه می زنید؟ اگر در این برنامه تازه کار هستید، چند اشتباه وجود دارد که باید به هر قیمتی از آنها اجتناب کنید.

در واقع، بسیاری TikTok را دوستی سرگرم‌کننده، بدون فیلتر و بدون محدودیت برای اینستاگرام فشرده‌تر و شیک‌تر می‌دانند.