در زمانی که تعداد کاربران شبکههای اجتماعی نزدیک به 5 میلیارد نفر است، برای بازاریابان نمیتوان امیدوارتر از این باشد. اجرای استراتژی های مناسب می تواند آنها را قادر سازد تا با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کرده و درگیر شوند.
یک کاربر متوسط روزانه نزدیک به سه ساعت را در رسانههای اجتماعی سپری میکند و ارائه محتوای مناسب میتواند فرصتهای تجاری بهتری را باز کند.
با ظهور ChatGPT، تولید محتوا آسان تر و سریعتر شده است. استفاده از ChatGPT برای بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی می تواند گردش کار را بهبود بخشد و نتایج ارزشمندی به همراه داشته باشد.
این ابزار عالی هوش مصنوعی یا هوش مصنوعی می تواند کارهای مختلفی را انجام دهد، از ایده های محتوا گرفته تا نوشتن شرح. حجم کار را کاهش می دهد و با صرفه جویی در زمان و تلاش به تولید محتوای انبوه کمک می کند. که می توان از آن در کارهای مهم دیگر استفاده کرد.
امروز در مورد نه روش استفاده از ChatGPT برای بازاریابی رسانه های اجتماعی بحث خواهیم کرد. بیا شروع کنیم!
9 روش برای استفاده از ChatGPT برای بازاریابی رسانه های اجتماعی
1. زیرنویس رسانه های اجتماعی
زیرنویس بخشی ضروری از استراتژی بازاریابی محتوا برای رسانه های اجتماعی است. ChatGPT زیرنویسهای پست منحصربفرد و جذابی ایجاد میکند.
میتوانید زیرنویسها را به صورت انبوه و در اطراف هر جایگاهی مانند یک کپیرایتر متخصص ایجاد کنید. به این ترتیب، می توانید جامعه رسانه های اجتماعی خود را درگیر و مرتبط نگه دارید.
در اینجا یک مثال از ChatGPT برای ایجاد زیرنویس رسانه های اجتماعی آورده شده است:
برای پست فیس بوک من در مورد 7 بهترین افزونه کروم برای بازاریابان دیجیتال، عنوان منحصر به فرد و محدود به مخاطب بنویسید.
این روش به برنامه ریزی محتوای روزانه، هفتگی یا ماهانه مطابق با تقویم محتوا کمک می کند. زیرنویسهای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی بسیار خلاقانه هستند و هدف کاربر را جلب میکنند.
می توانید درخواست خود را با توجه به جزئیات پست و پلت فرم رسانه های اجتماعی خود سفارشی کنید.
2. کپی آگهی بنویسید
صاحبان مشاغل برای تبلیغاتی که می فروشند ارزش قائل هستند. کپی تبلیغات ستون فقرات هر کمپین تبلیغاتی است. قبل از ChatGPT، بازاریابان به شدت به کپی رایترها متکی بودند.
برای مشاغل کوچک و کارآفرینان جدید استخدام کپی رایترهای گران قیمت به دلیل بودجه و منابع مالی کم دشوار است.
این ابزار هوش مصنوعی با ارائه یک نسخه رایگان برای تولید کپی تبلیغات رسانه های اجتماعی، طیف را کاملاً تغییر داده است.
در اینجا یک مثال برای ایجاد کپی تبلیغات رسانه های اجتماعی آورده شده است:
“یک نسخه تبلیغاتی جذاب و جذاب اینستاگرام را برای فروشگاه تجارت الکترونیک من که در آن تی شرت های سفارشی می فروشم ایجاد کنید.”
ChatGpt توانایی تولید چندین نسخه از یک نسخه را دارد که انعطاف پذیری و انتخاب را برای بازاریابان به ارمغان می آورد.
علاوه بر این، به طور خودکار هشتگ های مرتبط را در پایین محتوا اضافه می کند. اگر بودجه زیادی برای کمپین های رسانه های اجتماعی خود ندارید، ChatGPT قطعا می تواند شما را نجات دهد.
3. هشتگ های مربوطه را دریافت کنید
هشتگ ها یکی از اجزای مهم استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی هستند، به ویژه در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و توییتر.
هشتگ ها به شما کمک می کنند تا دسترسی مبتنی بر علاقه خود را به افرادی که ممکن است به دنبال محتوای مشابه هستند افزایش دهید.
قبل از ChatGPT، بازاریابان این کار را به صورت دستی یا از طریق ابزارهای گران قیمت تولید هشتگ انجام می دادند.
در اینجا یک مثال از ChatGPT برای ایجاد هشتگ برای پلتفرم های رسانه های اجتماعی آورده شده است:
شش هشتگ مرتبط برای پست اینستاگرام من در مورد بهترین ایده های دکوراسیون منزل ایجاد کنید.
محتوای بصری منحصر به فرد ایجاد کنید
آخرین نسخه ChatGPT، GPT-4، مجهز به ویژگی ها و دستورات بیشتری برای تولید محتوای بصری مانند تصاویر سفارشی شده است. ویدیوهای پس زمینه از Videvo.
اکنون می توانید تصاویر منحصر به فردی را بدون نیاز به سفارشی سازی ایجاد کنید. این نسخه فقط برای مشترکین عرضه شده است و در حالت رایگان در دسترس نیست.
استفاده از آن برای اعضای ChatGPT Plus (نسخه پولی) رایگان است. می توان آن را با 20 دلار در ماه خرید.
ایده های محتوای طوفان فکری
محتوای تکراری تأثیر بدی بر تجربه و تعامل کاربر دارد. بنابراین بازاریابان رسانه های اجتماعی همیشه به دنبال توسعه ایده های محتوای جدید هستند.
ChatGPT ایده های مرتبط با اهداف کمپین رسانه های اجتماعی و مخاطبان هدف را ارائه می دهد. این اساساً یک مدل زبان است که بسته به سؤالات کاربر محتوا تولید می کند.
در اینجا یک مثال از ChatGPT برای دریافت ایده های محتوا برای رسانه های اجتماعی آورده شده است:
“برای صفحه فیس بوک یک سازمان بهداشت و درمان، ایده های محتوای رسانه های اجتماعی پرطرفدار را به من بدهید.”
ChatGPT AI ایده های خام قابل توجهی را تولید می کند که با درخواست کاربر مطابقت دارد. فقط بهترین ایده ها را انتخاب کنید و آنها را مطابق با صدای برند خود تغییر شکل دهید.
اکنون زمان برنامه ریزی، ایجاد و زمان بندی محتوای رسانه های اجتماعی است.
پاسخ های آماده چت بات
می توانید از ChatGPT برای ایجاد پاسخ های آماده مانند پاسخ های نظر سفارشی، پیام های DM و پاسخ ها استفاده کنید.
اکنون نیازی به صرف چندین ساعت برای نوشتن و تصحیح پاسخ ها ندارید. این ابزار هوش مصنوعی همه چیز را به بهترین شکل انجام می دهد.
در اینجا یک مثال از یک اعلان ChatGPT برای ایجاد پاسخ های سفارشی آورده شده است:
“یک پیام خوشامدگویی برای DM های یک برند لباس به نام XYZ ایجاد کنید که لباس های زنانه را در نیوجرسی ارائه می دهد.”
این پاسخ ها را می توان به عنوان پاسخ خودکار برای حفظ نرخ پاسخ و علاقه بازدیدکنندگان از طریق اتوماسیون استفاده کرد.
ایجاد تقویم محتوا
ChatGPT می تواند به شما در ایجاد یک تقویم محتوا برای رسانه های اجتماعی کمک کند. این شامل تاریخ ها، ایده های محتوا، عنوان پست و بهترین زمان برای ارسال است.
شما نیازی به پرداخت هزاران دلار برای ابزارهای پولی ندارید. این را می توان به راحتی با استفاده از نسخه رایگان ChatGPT انجام داد.
در اینجا نمونه ای از استفاده از ChatGPT برای تقویم محتوای رسانه های اجتماعی آورده شده است:
«یک تقویم ماهانه محتوای رسانه های اجتماعی برای برند کفش زنان XYZ ایجاد کنید. این تقویم شامل ایدههای محتوای پست، زیرنویسها و بهترین زمان برای ارسال برای حداکثر تعامل است.»
تحقیق اینفلوئنسر
اینفلوئنسر مارکتینگ بهترین راه برای افزایش دید و آگاهی برند است. یافتن اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه کاری سخت است.
ChatGPT می تواند به شما در جستجوی تأثیرگذاران مرتبط با دسته های رسانه های اجتماعی و اطلاعات تماس آنها کمک کند.
در اینجا نمونه ای از درخواست ChatGPT برای تحقیق تأثیرگذار است:
10 بهترین اینفلوئنسر اینستاگرام را با دستگیره های اینستاگرام و اطلاعات تماس برای تبلیغ برند کفش من XYZ به من بدهید.
محتوای چند زبانه تولید کنید
ChatGPT قادر به ایجاد محتوای چند زبانه برای پست های رسانه های اجتماعی است. اگر مخاطب چندفرهنگی را هدف قرار می دهید، می توان از آن برای ایجاد زیرنویس پست های رسانه های اجتماعی خود به زبان های مختلف استفاده کرد.
برای انجام این کار نیازی به استخدام یک نویسنده بومی یا ابزار دیگری ندارید. زیرا ChatGPT همه چیز را در یک مکان انجام می دهد.
محتوای اینفوگرافیک
اینفوگرافیک ها بیشترین میزان تعامل کاربر را دارند زیرا ارزش افزوده دارند. بنابراین گنجاندن اینفوگرافیک در استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند موثرتر باشد.
می توانید از ChatGPT برای ایجاد محتوا برای اینفوگرافیک استفاده کنید. این دادههای آماری و روشنگری را به شما میدهد که تعامل بیشتری را بهویژه اشتراکگذاری رسانههای اجتماعی به همراه خواهد داشت.
اینفوگرافیکهای باکیفیت همچنین به دریافت نامهای رسانههای اجتماعی در صورت استفاده مجدد از آنها برای جامعه خود کمک میکنند.
نتیجه
افزودن ChatGPT به استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی، بهره وری و قدرت تیم را افزایش می دهد. این می تواند زمان زیادی را برای کارهای مهم تر ذخیره کند.
چندین راه دیگر وجود دارد که این ابزار شگفتانگیز هوش مصنوعی میتواند به ایجاد محتوای انبوه برای کسب و کار یا مشتریان شما کمک کند. استفاده از ویژگی های اصلی ChatGPT با هزینه صفر همراه است.
با این حال، گاهی اوقات دستیابی به نتایج مطلوب دشوار است زیرا عمدتاً به درخواست های کاربر متکی است. اگر در استفاده از موارد مناسب مهارت داشته باشید، می توانید از آن بهره بیشتری ببرید.
ما همچنین چند مثال مفید را در مقاله بالا اضافه کرده ایم که می توان از آنها برای دریافت ایده استفاده کرد.