9 سال الگوریتم گوگل

در حالی که سال 2022 مطمئناً گرمتر از سال 2014 بود، الگوی افزایش دما در طول زمان بسیار پیچیده تر از آن است. در برخی موارد، نمی‌توانیم دما را مستقیماً با به‌روزرسانی‌های الگوریتم ترسیم کنیم، و در برخی موارد، دلایل شناخته شده خارج از کنترل Google وجود دارد.

بزرگترین جریمه جستجوی ثبت شده، “مجازات بینابینی مزاحم” در ژانویه سال 2017 بود که سایت هایی را با پنجره های بازشو و همپوشانی تهاجمی که تجربه کاربر را مختل می کردند مجازات می کرد.

بزرگترین به روز رسانی چه بود؟

هشتمین و دهمین روزهای داغ تایید شده طی این نه سال، اشکالات جدی در فهرست گوگل بود که منجر به حذف صفحات از نتایج جستجو شد. تجزیه و تحلیل ما در آوریل 2019 حدود 4٪ از صفحات مجموعه داده ما را اندازه گیری کرد که از جستجو ناپدید می شوند. خوشبختانه، این رویدادها کوتاه مدت بودند، اما نشان می دهد که همه تغییرات معنی دار یا قابل اجرا نیستند.

بسیاری از این بیش از 25000 تغییر بدون شک بسیار کوچک بودند، اما برخی کاملاً فاجعه آمیز بودند. از نه سال داده های رتبه بندی گوگل چه چیزی می توانیم یاد بگیریم و چگونه می تواند به ما در آماده شدن برای آینده کمک کند؟

آیا الگوریتم گرم می شود؟

همانطور که یادگیری ماشین بیشتر جستجوی گوگل را هدایت می کند (و راه اندازی اخیر بینگ از قابلیت های ChatGPT فقط این امر را تسریع می کند)، سیگنال های گوگل احتمالا کمتر و کمتر واضح می شوند، اما موضوعات چند سال آینده احتمالا آشنا خواهند بود.

اگر در مورد به‌روزرسانی‌های نام‌گذاری شده صحبت می‌کنیم، بالاترین دما (یعنی بزرگترین ضربه) در واقع یک برگشت پنالتی بود، مرحله 2 از پنگوئن 4.0 به روز رسانی در اکتبر 2016. فاز 2 تمام جریمه های قبلی پنگوئن، یک حرکت بی سابقه (و تا کنون، تکرار نشده) از طرف گوگل و یک رویداد الگوریتمی لرزه ای را حذف کرد.

گوگل محتوایی را می خواهد که برای جستجوگران ارزشمند باشد و منعکس کننده تخصص، اقتدار و اعتماد باشد. گوگل می خواهد که محتوا در سایت هایی ارائه شود که سریع، ایمن و سازگار با موبایل هستند. گوگل نمی‌خواهد شما سایت‌هایی را صرفاً برای سئو بسازید یا ایندکس (گران قیمت) آن‌ها را با آشغال‌ها پر کنید.

به خاطر داشته باشید، این فقط تاثیر لغو پنگوئن بود. اگر 7+ اصلی را که به‌روزرسانی‌های پنگوئن نامیده می‌شوند (و احتمالاً ده‌ها به‌روزرسانی کوچک‌تر و تازه‌سازی داده‌ها) را در نظر بگیریم، در این صورت پنگوئن برنده آشکار در میان هزاران تغییر از سال 2014 تا 2022 است.

چه چیزی در انتظار آینده است؟

گرم ترین روز ثبت شده در MozCast، قطعی بزرگ در آگوست سال 2022 بود که دمای آن 124 درجه فارنهایت بود. در حالی که این با آتش سوزی الکتریکی در مرکز داده گوگل مستقر در آیووا مطابقت داشت، گوگل رسما اعلام کرد که این دو رویداد ربطی به هم ندارند.

چگونگی اندازه‌گیری یا کدگذاری هر یک از آن‌ها در الگوریتم، داستان بسیار پیچیده‌تری است و طبیعتاً با تکامل اینترنت تکامل می‌یابد. نه سال گذشته می تواند به ما در مورد آینده و اولویت های گوگل بیاموزد، اما بدون شک شگفتی هایی وجود خواهد داشت. تنها تضمین این است که – تا زمانی که مردم نیاز به یافتن اطلاعات، افراد، مکان‌ها و چیزها داشته باشند، هم موتورهای جستجو و هم بهینه‌سازی موتورهای جستجو وجود خواهند داشت.

به لطف پروژه تحقیقاتی MozCast ما، داده‌های شار الگوریتم روزانه را داریم که به سال 2014 بازمی‌گردد. تجسم زیر نه سال کامل «دما» روزانه Google را نشان می‌دهد (با روزهای گرم‌تر که نشان‌دهنده حرکت بیشتر در صفحه یک رتبه‌بندی است):

برای مشاهده در اندازه واقعی روی عکس کلیک کنید!

تابستان 2017 داستانی کاملاً متفاوت است، با شار الگوریتم غیرقابل توضیح که ماه ها به طول انجامید. راستش ما هنوز واقعاً نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است. یکی از احتمالات این است که به‌روزرسانی شاخص موبایل اول گوگل تغییرات زیادی در رتبه‌بندی‌ها ایجاد کرده است، زیرا در سال یا بیشتر قبل از عرضه رسمی آزمایش می‌شد، اما در این مرحله ما فقط می‌توانیم حدس بزنیم.

گرم ترین روزها چه روزهایی بوده است؟

اگر احساس می کنید که جستجوی گوگل سریعتر از همیشه تغییر می کند، تصور شما نیست. گوگل در سال 2021 تعداد شگفت آور 4367 “راه اندازی” را گزارش کرد که نسبت به 350-400 در سال 2009 افزایش چشمگیری داشته است. به طور متوسط، این تقریباً ده ها تغییر است. در روز.

در حالی که برخی از داغ‌ترین روزهای تایید شده در گوگل از سال 2014 تا 2022 به‌روزرسانی‌هایی مانند به‌روزرسانی‌های «هسته» نام‌گذاری شده‌اند، چند استثنا جالب وجود دارد…

در نهایت، “آب و هوا” گوگل یک پدیده طبیعی نیست – انتخاب های انسانی، و گاهی اوقات، اشتباهات انسانی را هدایت می کند. در حالی که نمی‌توانیم تغییرات آینده را پیش‌بینی کنیم، می‌توانیم سعی کنیم از الگوهای گذشته درس بگیریم و بین خطوط پیام‌های گوگل مطالعه کنیم.

به عنوان مثال، اعلامیه WHO در مورد همه‌گیری جهانی COVID-19 در 11 مارس 2020 (شماره 8 در رویدادهای برچسب‌گذاری شده) را در نظر بگیرید. کووید-19 رفتار مصرف‌کننده را در ماه‌های بعد به‌طور چشمگیری تغییر داد، از جمله تغییرات عظیمی در تجارت الکترونیک با تعطیلی کسب‌وکارهای آجر و ملات. در حالی که احتمالاً گوگل به‌روزرسانی‌های الگوریتم را برای پاسخ به این تغییرات راه‌اندازی کرده است، خود COVID-19 رفتار جهانی و رتبه‌بندی جستجو را همراه با آن تغییر شکل داد.

برای فهرست کامل به‌روزرسانی‌های اصلی الگوریتم‌ها به بروزرسانی «بوستون» در سال 2003، تاریخچه به‌روزرسانی الگوریتم Google ما را بررسی کنید. برای اطلاعات روزانه در مورد شار رتبه بندی گوگل و روندهای ویژگی SERP، از پروژه ردیابی SERP MozCast ما دیدن کنید.



منبع