SEO B2B: مؤلفه اساسی کمپین های B2B موفق


بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) یک استراتژی حیاتی تولید سرنخ بین کسب و کار (B2B) برای شرکت ها برای به دست آوردن و حفظ مشتریان است.

شرکت‌ها به راحتی می‌توانند با استراتژی‌های سئو قوی در کل چرخه خرید، دید ارگانیک را حفظ کنند. بنابراین، سئو B2B یک راه عالی برای تسریع رشد و افزایش پایگاه مشتری شما است.

با این حال، بسیاری از کسب و کارها برای توسعه یک استراتژی موثر SEO B2B تلاش می کنند. بنابراین، از کجا باید شروع کرد؟

چه کمپین های B2B یا B2C، هدایت رشد ارگانیک همیشه با چالش هایی همراه است. در حالی که هدف اولیه هر دو استراتژی تقریبا یکسان است، تفاوت های قابل توجهی در اجرای آنها وجود دارد.

این راهنما به شما کمک می کند تا بفهمید سئو B2B چیست، چه تفاوتی با سئو B2C دارد و چگونه می توانید یک کمپین سئوی B2B موثر برای موفقیت کسب و کار خود راه اندازی کنید.

سئو B2B چیست؟

سئوی کسب و کار به کسب و کار یا سئو B2B استراتژی است که به شرکت ها کمک می کند تا ترافیک ارگانیک و رتبه بندی موتورهای جستجو را افزایش دهند. موفقیت یک استراتژی B2B با میزان خوبی تعیین می شود وب سایت یک کسب و کار در حال انجام است در موتور جستجو باید درست در مقابل افرادی که خدمات یا محصولات مشابه آن کسب و کار را جستجو می کنند نشان داده شود.

بازاریابی B2B شامل تجارت یک شرکت با شرکت دیگر است. در همین حال، بازاریابی B2C (کسب و کار به مصرف کننده) شامل فروش مستقیم به مصرف کنندگان است. اما چه بازاریابی B2C یا B2B، اصول سئو یکسان باقی می ماند.

اصول اولیه سئو B2B شامل فعالیت های اصلی زیر است:

  • سئو فنی: این شامل بهینه سازی جنبه های فنی ضروری وب سایت شما می باشد. هدف اصلی این است که وقتی موتورهای جستجو آن را می خزند و ایندکس می کنند، حداکثر نتایج را از وب سایت به دست آورید.
  • سئو داخل صفحه: این به بهینه سازی صفحات وب سایت شما می پردازد تا آنها را در بالای صفحات نتایج موتور جستجو نمایان کند.
  • سئو خارج از صفحه: این به فعالیت‌هایی اشاره دارد که در وب‌سایت شما انجام می‌شود تا به آن کمک کند تا به بالای نتایج موتور جستجو برسد.

سئو B2B چگونه با سئو B2C متفاوت است؟

تفاوت قابل توجه بین B2B و B2C در مخاطب است. نحوه خرید یا فروش یک خدمات یا محصول بین کسب و کارها هنگام برخورد با مصرف کنندگان کاملاً متفاوت است.

بنابراین، رویکرد SEO شما برای B2B باید متفاوت از استراتژی B2C باشد. سئو B2B با چندین چالش همراه است که یک کسب و کار باید هنگام تدوین استراتژی خود در نظر بگیرد.

در اینجا چند چالش پیش روی سئو B2B وجود دارد که ممکن است در سئو B2C رخ ندهد:

قیف فروش مجتمع

قیف فروش ابزاری است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند کل سفر مشتری را در زمانی که از مشتریان بالقوه به مشتریان بازگشتی تبدیل می‌شوند، ردیابی کنند. به این ترتیب می توانید تلاش های فروش و بازاریابی خود را بهینه کنید. در بیشتر موارد، یک شرکت B2B با قیف فروش بسیار پیچیده تری نسبت به یک شرکت B2C مواجه است.

البته شرایط برای هر دو شرکت متفاوت است، بنابراین قیف فروش باید هم متفاوت بود.

به عنوان مثال، فرض کنید یک مصرف کننده باید یک مبل بخرد و از طرف دیگر، یک حرفه ای تجاری به دنبال سرمایه گذاری در یک سیستم امنیت سایبری برای شرکت خود است.

با مقایسه هر دو مورد، به راحتی می‌توان دریافت که مراحل حیاتی قیف فروش، مانند بررسی، تحقیق و ارزیابی، در سناریوی دوم پیچیده‌تر از سناریوی اول هستند.

بنابراین، یک بازاریاب B2B برای رتبه بهتر و بیشتر دیده شدن در صفحات نتایج موتورهای جستجو، باید مخاطبان خود را درک کند. این ممکن است شامل تلاش بیشتر نسبت به بازاریابان B2C باشد.

در حالی که یک قیف فروش پیچیده ممکن است برای برخی از بازاریابان B2B چالش برانگیز باشد، درها را برای فرصت های بیشتری برای به دست آوردن دید ارگانیک باز می کند.

تبدیل کمتر

وقتی صحبت از بازاریابی B2C می شود، نرخ تبدیل نسبتاً بالاتر از بازاریابی B2B است. با این حال، ارزش تبدیل B2B بسیار بیشتر از تبدیل B2C است.

بنابراین، یک استراتژی موثر SEO B2B باید آن دسته از مصرف کنندگانی را که به طور خاص به دنبال محصولات یا خدماتی هستند که کسب و کار ارائه می دهد، جذب کند.

باز هم، برای مقابله با چالش نرخ تبدیل پایین، بازاریابان B2B باید مخاطبان را درک کنند و بالقوه‌ها را متقاعد کنند که پیشنهادات آنها تنها راه‌حل برای مشکلاتشان است. این کلید افزایش نرخ تبدیل شماست.

کلمات کلیدی کم حجم

یک قیف فروش پیچیده نشان می‌دهد که یک کسب‌وکار (آینده بالقوه) در عبارات مختلف جستجو می‌کند تا کسب‌وکار مناسب (فروشنده) را بیابد. در بیشتر موارد، چنین مشتریانی از کلمات کلیدی با حجم کمتر نسبت به مصرف کنندگان B2C استفاده می کنند.

بنابراین، بازاریابان B2B باید در مورد کلمات کلیدی عمیق‌تر تحقیق کنند تا با رفتار مخاطب هدف سازگار شوند. این بدان معنی است که آنها باید مهارت های تحقیق کلمات کلیدی خود را افزایش دهند و پرس و جوهایی مشابه با هدف مخاطبان خود را در قیف فروش پیدا کنند.

به عبارت ساده تر، بازاریابان B2B باید کلمات کلیدی خاصی را برای هدف قرار دادن مخاطبان مناسب با محتوایی که آنها را به آخرین مرحله قیف، یعنی تبدیل به مشتری می برد، پیدا کنند.

چگونه یک استراتژی سئو B2B موفق ایجاد کنیم؟

همانطور که می دانید، شرایط برای بازاریابی B2B بسیار متفاوت از بازاریابی B2C است. بنابراین، چگونه یک استراتژی قوی برای تولید سرنخ B2B برای کسب و کار خود تدوین می کنید؟ در اینجا شش مرحله وجود دارد که می تواند به شما کمک کند رقبای خود را شکست دهید:

مرحله 1: خریداران خود را درک کنید

شناخت مخاطبان هدف پایه هر استراتژی سئو است. اگر نمی دانید خریداران به دنبال چه چیزی هستند، نمی توانید به آنها بفروشید. به همین سادگی. بنابراین، ایجاد پرسونای خریدار جامع در مورد مشاغل مختلف در سئو B2B حیاتی است.

شخصیت خریدار مانند مشخصات دقیق مشتری است. بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده از طریق تحقیقات کمی و کیفی بازار، بینش‌هایی درباره نیازها، خواسته‌ها و خواسته‌های خریداران هدف به شما می‌دهد.

هر کسب و کاری دارای شخصیت های خریدار متفاوتی است. بنابراین، هرچه بیشتر در مورد این متخصصان و مشکلات آنها بدانید، بهتر می توانید به آنها رسیدگی کنید و آنها را متقاعد کنید که محصول یا خدمات شما را بخرند.

با انجام این کار، می توانید استراتژی خود را برای هدف قرار دادن تمام نقاط دردناک خریداران فرموله کنید و به شما امکان می دهد تصمیمات آگاهانه تری بگیرید.

مرحله 2: قیف فروش خود را تجزیه و تحلیل کنید

گام بعدی این است که قیف فروش خود را درک کنید و ببینید چگونه کار می کند. برای انجام این کار، بازاریابان B2B باید:

  • با تیم فروش خود جلسه ای برگزار کنید و از آن حرفه ای ها بخواهید که قیف فروش را توضیح دهند. این باید یک بحث مفصل، از جمله روند کار، نقاط دردناک خریداران و نقاط تماس ضروری باشد.
  • داده‌های فروش و تجزیه و تحلیل را برای درک رفتار مصرف‌کننده، مانند موارد پسندیده و ناپسند، محصولات محبوب و نظرات یا نظرات در مورد پیشنهادات خود، تجزیه و تحلیل کنید.
  • فهرستی از آمارهای مهم در مورد مشتریان تهیه کنید. این شامل میانگین دوره نگهداری مشتری، زمان صرف شده برای خرید یک محصول و عواملی است که باعث می شود مشتریان وب سایت شما را ترک کنند.

مرحله 3: کلمات کلیدی با عملکرد بالا را پیدا کنید

تحقیقات جامع کلمات کلیدی برای یک کمپین موفق تولید سرنخ B2B ضروری است.

بازاریابان B2B باید ریشه را جستجو کنند و فرصت هایی را برای دستیابی به خریداران هدف خود بیابند.

آن‌ها باید عبارت‌ها یا کلمات کلیدی را جستجو کنند که عموماً مردم برای یافتن محصولات یا خدمات مرتبط با کسب‌وکار شما استفاده می‌کنند. این در هر مرحله از قیف فروش کسب و کار صدق می کند. استراتژی های B2B SEO همچنین باید مشکلات اطلاعاتی را نیز برطرف کنند.

می توانید کلمات کلیدی را بر اساس اهمیت آنها در هر مرحله قیف فروش تراز کنید. این موارد را برای شروع تحقیق در مورد کلمات کلیدی B2B در نظر بگیرید:

مشکلات خریداران
راه‌هایی که خریداران در حال یافتن راه‌حل هستند
توانایی محصول یا خدمات شما در حل مشکلات خریداران
کلمات کلیدی مورد استفاده رقبای شما برای ترافیک ارگانیک بالا. برای این کار می توانید از ابزارهای سئو استفاده کنید.

مرحله 4: صفحات فرود ایجاد کنید

در حالی که استراتژی های سئو B2B شما عمدتاً بر ایجاد دید و رتبه بندی متمرکز است، هدف نهایی کسب و کار شما فروش است. برای این کار، باید صفحات فرود محصول یا خدمات جذاب و مناسب ایجاد کنید.

محتوای این صفحات فرود باید حول قیف فروش شما بچرخد. به عنوان مثال، موضوعاتی را که مشتریان بالقوه شما به آنها علاقه مند هستند درج کنید و به سوالات آنها پاسخ دهید. به این ترتیب، آنها بارها و بارها به وب سایت شما می آیند و ترافیک بیشتری را در کل قیف فروش برای شما به ارمغان می آورند.

صفحات فرود که پیشنهادات شما را می فروشند و یک نمای کلی از کسب و کار شما ارائه می دهند بسیار مهم هستند برای موفقیت یک نسل پیشرو B2B پویش.

مرحله 5: یک استراتژی محتوای موثر ایجاد کنید

به طور معمول، صفحات فرود فروش، جادوی خود را در مرحله نهایی یک قیف فروش B2B نشان می دهند. بنابراین، بازاریابان B2B باید یک استراتژی محتوای موثر و مقیاس‌پذیر ایجاد کنند که دیده شدن را در هر مرحله قیف تضمین کند.

بیشتر استراتژی های محتوا به شما متکی هستند پست های وبلاگ بخش. بنابراین، شما باید محتوایی را در مورد موضوعاتی ایجاد کنید که در بخش «افراد ممکن است بپرسند» رتبه بالاتری دارند. چنین پست‌ها یا مقالاتی در وبلاگ به سؤالات خریدار پاسخ می‌دهند، وب‌سایت شما را بیشتر نمایان می‌کنند و کسب‌وکار شما را به آنها معرفی می‌کنند.

ایجاد آگاهی در مورد برند شما، جوهره اصلی ساخت یک استراتژی محتوا است. این منجر به تعامل بیشتر مصرف کننده می شود که بازدیدکنندگان را به سمت قیف سوق می دهد.

شما می‌توانید تاکتیک‌های محتوایی مختلفی را برای قرار دادن وب‌سایت خود انتخاب کنید، مانند:

  • پست ها و مقالات وبلاگ
  • مقالات پژوهشی
  • مطالعات موردی
  • خبرنامه ها
  • کتاب های الکترونیکی
  • ویدئو، پادکست، وبینار
  • الگوها و چک لیست ها

مرحله 6: محتوای خود را بک لینک دهید

در نهایت، بک لینک کردن محتوای خود با لینک های معتبر برای موفقیت استراتژی تولید سرنخ B2B شما ضروری است. در واقع گوگل آن را در سه فاکتور اول قرار می دهد.

بنابراین، بازاریابان باید علاوه بر استفاده، زمان بیشتری را برای تبلیغ محتوای خود بگذارند رسانه های اجتماعی برای تبلیغات B2B. درعوض، آنها باید آن را به وب سایت های دیگر پیوند دهند و از ایمیل برای تبلیغ محتوای خود استفاده کنند.

می توانید محتوای خود را به صفحات منبع پیوند دهید، آن را به محتوای وب سایت های دیگر پیوند دهید یا از یک روزنامه نگار بخواهید که محتوای شما را به نمایش بگذارد.

سئو B2B: بخش مهمی از استراتژی موفق B2B

کمپین های B2B SEO یک چیز مداوم هستند. بازاریابان باید به تلاش خود ادامه دهند، راه های جدیدی برای مرتبط ماندن پیدا کنند و استراتژی های خود را مطابق با آخرین روندها به روز کنند. برای موفقیت کمپین تولید سرنخ B2B خود، باید به دنبال فرصت هایی برای بهبود محتوای وب سایت خود باشید.

مهمترین مراحل برای یک کمپین سئوی B2B موفق، ایجاد و درک شخصیت خریدار، انجام تحقیقات کامل کلمات کلیدی، توسعه محتوا و ترویج آن از طریق بک لینک معتبر است.

به یاد داشته باشید که به مشکلات مخاطبان هدف خود رسیدگی کنید و کسب و کار خود را به عنوان راه حلی برای همه آنها در اولویت قرار دهید.





منبع