ویلمین مدیر محتوای yoast.com است. او عاشق ایجاد محتوای کاربر پسند و آسان کردن یافتن آن برای افراد و موتورهای جستجو است.
منبع
اگر می خواهید UX را در سایت خود بهبود ببخشید، سعی کنید از دیدگاه کاربر به آن نگاه کنید. چند سوال از خود بپرسید – و صادق باشید:
قبل از اینکه وارد شوید، اگر میخواهید درباره تجربه کاربری (UX) و سایر مهارتهای ضروری SEO اطلاعات بیشتری کسب کنید، باید آموزش جامع SEO ما را بررسی کنید! این فقط به شما در مورد SEO نمی گوید: مطمئن می شود که می دانید چگونه این مهارت ها را در عمل واقعی به کار ببرید!
UX چیست؟
بنابراین، دیگر بهانه ای وجود ندارد. شروع به کار بر روی UX سایت خود کنید و ممکن است رتبه خود را نیز افزایش دهید!
شاید قبلاً شنیده باشید که می گوییم: UX سایت شما برای سئو ضروری است. اما UX چیست؟ و چرا برای سئو مهم است؟ در این مقاله، توضیح خواهیم داد که چیست و چرا اگر میخواهید در گوگل رتبه بالایی کسب کنید، نباید آن را نادیده بگیرید. علاوه بر این، ما به شما نکاتی سریع در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهید تا کاربران سایت خود را راضی نگه دارید به شما ارائه می دهیم.
گوگل از روش های مختلفی استفاده می کند تا حدس بزند که کاربران چگونه سایت شما را تجربه می کنند. آنها به عناصری مانند سرعت سایت نگاه می کنند – تقریباً هیچ چیز آزاردهنده تر از صفحه ای نیست که بارگذاری آن زمان زیادی طول می کشد – ، سازگاری با تلفن همراه ، روشی که محتوای خود را ساختار داده اید و پیوند داخلی و خارجی صفحات شما. تعداد زیادی لینک با کیفیت بالا به صفحه وب شما احتمالاً نشان می دهد که مردم تجربه لذت بخشی از آن داشته اند، درست است؟
تصادفی نیست که عوامل ذکر شده در بالا هم برای UX و هم برای SEO مهم هستند. گوگل سعی می کند درک کند که انسان ها چگونه یک وب سایت را تجربه می کنند. به همین دلیل است که یک تجربه مثبت در سایت شما می تواند به رتبه بندی شما کمک کند. اگر می خواهید در این مورد بیشتر بدانید، باید پست ما را در این مورد مطالعه کنید رابطه بین SEO و UX
سئو جامع نگر
به خواندن ادامه دهید: نحوه انجام ممیزی SEO. بخش 1: سئو محتوا و تجربه کاربری »
ویلمین هالبک
بنابراین آیا باید روی قابلیت استفاده و UX فقط برای موتورهای جستجو کار کنید؟ احتمالاً می توانید پاسخ ما به آن را حدس بزنید… در Yoast، ما از نگاه جامع به وب سایت شما دفاع می کنیم. این بدان معنی است که شما در تلاش هستید تا وب سایت خود را از طرق مختلف عالی کنید: محتوای عالی، استفاده آسان – همچنین در تلفن همراه – و ایمن. شما این تغییرات را برای بازدیدکنندگان خود ایجاد می کنید. در پایان، این کاربر است که قرار است محصولات شما را بخرد، به رویداد شما بیاید یا در خبرنامه شما مشترک شود.
از کجا شروع کنیم؟
علاوه بر آن، گوگل از سیگنال های کاربر استفاده می کند تا بفهمد بازدیدکنندگان چگونه وب سایت شما را تجربه می کنند. سیگنال های کاربر الگوهای رفتاری هستند که گوگل در سایت شما می بیند. اگر بسیاری از افراد خیلی سریع وب سایت شما را ترک کنند، ممکن است چیزی را که به دنبال آن هستند پیدا نکرده باشند. البته، استثناهایی در این مورد وجود دارد – پست ما در مورد نرخ پرش را بخوانید تا متوجه شوید کدام است. برخی دیگر از سیگنال های کاربر زمان صرف شده در یک صفحه و تعداد دفعات بازگشت افراد به وب سایت شما هستند. اگر این تعداد زیاد باشد، بازدیدکنندگان به احتمال زیاد از سایت شما لذت می برند یا آن را مفید می دانند. شما می توانید این نوع آمارها را برای سایت خود با گوگل آنالیتیکس و سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت بررسی کنید.
بیشتر بخوانید: چگونه وظایف برتر بازدیدکنندگان خود را بررسی کنیم »
UX مخفف User Experience است. همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، همه چیز به نحوه تجربه کاربران از یک محصول بستگی دارد. این می تواند یک وب سایت باشد، اما لزومی ندارد. این می تواند یک برنامه، یک تلفن همراه یا هر محصول فیزیکی دیگری باشد که می توانید از آن استفاده کنید، حتی یک کارتن شیر. همه چیز به احساس شخصی در هنگام استفاده از یک محصول خاص بستگی دارد. آیا این محصول به شما احساس هیجان یا خوشحالی میکند، آیا استفاده از آن لذت بخش است، آیا به شما کمک میکند تا بدون زحمت به آنچه که هدفش بودهاید برسید؟ یا به دلیل اینکه کار نمی کند یا آنطور که انتظار داشتید به نظر می رسد باعث عصبانیت و ناامیدی شما می شود؟
UX یا قابلیت استفاده؟
مثل همیشه، با فکر کردن به هدف وب سایت و صفحات خاص خود شروع کنید. شما می خواهید بازدیدکنندگان در سایت شما چه کاری انجام دهند؟ خرید وسایل؟ مقالات خود را بخوانید؟ به خیریه خود پول اهدا کنید؟ هدف از وب سایت شما یا یک صفحه خاص در سایت شما باید زمانی که در حال بهبود هستید در ذهن شما باشد. طراحی و محتوای شما باید از این هدف پشتیبانی کند. داشتن یک هدف واضح در ذهن به شما کمک می کند تا بهبودهای سایت خود را اولویت بندی کنید.
اکثر افراد اگر زیاد روی سایت خود کار کنند دچار نقاط کور می شوند. بنابراین، باید از فرصت استفاده کنید و از مردم بخواهید که سایت شما را هر زمان که می توانید ارزیابی کنند! سعی کنید از افراد گروه هدف خود بخواهید سایت شما را آزمایش کنند و از آنها بپرسید که آیا همانطور که انتظار داشتند کار می کند یا خیر. همچنین میتوانید با استفاده از پرسشنامههای موجود در سایت خود، درباره مخاطبان خود تحقیق کنید، یا اگر نمیخواهید بیش از حد آنها را آزار دهید، از یک سؤال قصد خروج استفاده کنید و از آنها بپرسید که چرا سایت شما را ترک میکنند. گزینه دیگر این است که مقداری تست A/B انجام دهید تا بفهمید کدام طراحی صفحه شما بهترین نتایج را می دهد. در این راهنمای مبتدی برای تحقیقات کاربر، ایده های زیادی پیدا خواهید کرد!
به عنوان مثال، تصاویر پست های وبلاگ ما برای بهبود قابلیت استفاده ضروری نیست. با این حال، آنها به تجربه کاربران در سایت ما کمک می کنند. ما از نقاشیهایی که تصویرگرانمان انجام میدهند لذت میبریم و امیدواریم که شما را نیز به فکر یا لبخند وادار کنند. این تصاویر به UX سایت ما کمک می کنند. بدون آنها، شما سایت ما را متفاوت تجربه خواهید کرد. به این ترتیب، UX می تواند بخشی از استراتژی برندسازی باشد، حتی بیشتر از قابلیت استفاده.
چرا بهبود UX برای سئو مهم است؟
UX و قابلیت استفاده گاهی اوقات به جای هم استفاده می شوند. هر دو برای توصیف سهولت استفاده بازدیدکنندگان از سایت شما استفاده می شوند. با این حال، UX اغلب گسترده تر از قابلیت استفاده در نظر گرفته می شود. اگر یک وب سایت بسیار قابل استفاده یا کاربرپسند باشد، بازدیدکنندگان می توانند به راحتی آنچه را که می خواهند انجام دهند، پیدا کنند یا انجام دهند. یک تجربه کاربری عالی شامل موارد بیشتری، به عنوان مثال، زیبایی است. استفاده از یک وب سایت می تواند ساده اما در عین حال خسته کننده باشد. این به این معنی است که قابلیت استفاده عالی است، اما تجربه کاربر می تواند بهبود یابد.
پس چرا باید بهبود کاربری و UX سایت شما بخشی از استراتژی سئو شما باشد؟ گوگل یا سایر موتورهای جستجو میخواهند بهترین نتیجه را برای جستجوی افراد ارائه دهند. بهترین نتیجه تنها به معنای بهترین پاسخ نیست، بلکه به معنای بهترین تجربه است. به عنوان مثال، اگر به دنبال پاسخ “تحقیق کلمات کلیدی چیست؟” گوگل می خواهد بهترین پاسخ را به شما بدهد به روشی سریع، دلپذیر و مطمئن. بنابراین حتی زمانی که یک پاسخ عالی در یک پست نوشته اید، اگر سایت شما کند، به هم ریخته یا ناامن است، گوگل پست شما را بهترین پاسخ در نظر نخواهد گرفت.
گوگل از کجا می داند؟